• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403020201024
  • خبرنگار : 50469

معاون ‌استاندار ایلام:

دستگاه‌های اجرایی ایلام در حوزه سلامت وظایف خود را انجام دهند

دستگاه‌های اجرایی ایلام در حوزه سلامت وظایف خود را انجام دهند

ایسنا/ایلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان باید مسایل و مشکلات حوزه سلامت هر دستگاه اجرایی را در حوزه سلامت مشخص کند و هر دستگاه اقدامات عملیاتی و اجرای مصوبات را در دستور کار قرار دهد.

«محمدسبحان حسنی» امروز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در چهارمین مجمع سلامت استان با تأکید به اعضای مجمع سلامت و دستگاه‌های اجرایی برای توجه به بحث سلامت جامعه، خاطرنشان کرد: حوزه بهداشت و درمان ۲۵ درصد و دستگاه‌های اجرایی ۷۵ درصد در حوزه سلامت جامعه تأثیرگذار هستند که این مقایسه نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی هم در حوزه سلامت جامعه، شرح وظایفی دارند که باید به‌نحو احسن به آن وظایف عمل کنند.

وی با بیان این‌که برای حفظ سلامت‌جامعه، همه دستگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی را یاری دهند، تأکید کرد: به دلیل اهمیت موضوع سلامت، این نشست برگزار و امیدواریم تصمیمات اتخاذ شده به افزایش سلامت جامعه و رفع دغدغه‌های این حوزه‌ منجر شود.

حسنی با اشاره به تعریف بسته‌های عملیاتی برای دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت افزود: موضوع آموزش، مشارکت‌مردم و اطلاع‌رسانی در بحث تامین سلامت جامعه بسیار مهم و ضروری است.

حسنی با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های اجرایی دخیل در حوزه سلامت گفت: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی، میانگین سن امید به زندگی در استان ایلام بالاتر ‌از میانگین کشوری است که این ناشی از فرهنگ مردم، کارها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و اقدامات دیگر دستگاه‌های متولی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این مجمع، ضمن تبریک فرارسیدن هفته سلامت از تلاشگران و جهادگران عرصه بهداشت و درمان استان تقدیر کرد.

دکتر هدایت حیدری‌زاده گفت: بیش از هفت هزار نفر در این دانشگاه در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان در سطح استان در ده بیمارستان، دوازده شبکه بهداشت و درمان و ده‌ها مراکز بهداشتی شهری و روستایی فعالیت می‌کنند و مراقب سلامت مردم استان هستند.

وی افزود: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از مباحث مهم کشور محسوب می‌شود که در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی ایلام قرار دارد که دو مرکز ناباوری در سطح استان فعال هستند و زایمان طبیعی نیز در کلیه بیمارستان‌های استان صورت می‌گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حجم عظیم خدمات این دانشگاه در کنگره عظیم اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: وجود مرز بین‌المللی مهران فرصت مغتنمی است که به استان ایلام و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعطا شده است و امیدواریم بتوانیم امسال نیز خدمات مطلوبی به زائران اربعین حسینی ارائه دهیم.

حیدری‌زاده با اشاره به اینکه کلیه دستگاه‌ها در حوزه سلامت دخیل هستند خواستار توجه کلیه مدیران استانی به مقوله سلامت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha