• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403020201101
  • خبرنگار : 30147

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی کوهسرخ خبر داد

فروش ۳ میلیارد ریالی صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه جانبی جشنواره ریواس کوهسرخ

فروش ۳ میلیارد ریالی صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه جانبی جشنواره ریواس کوهسرخ

ایسنا/خراسان رضوی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ از فروش ۳ میلیارد ریالی صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه جانبی جشنواره ریواس این شهرستان خبر داد.

رضا ربیعی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در چهارمین جشنواره ریواس شهرستان کوهسرخ که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ریوش و مشارکت حداکثری تولیدکنندگان برگزار شد ۳ میلیارد ریال محصولات صنایع‌دستی و سوغات، ریواس، خشکبار، لبنیات و... ارائه و در محل بازارچه به فروش رسید.

وی خاطرنشان کرد: از این مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال سهم صنایع دستی و ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال سهم سوغات و محصولات دیگر بوده است.

ربیعی تصریح کرد: در بازارچه جانبی جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی که در شهر ریوش برگزار شد ۷۰ غرفه شامل صنایع‌دستی، ریواس و سبزی‌های بومی، عرقیجات، عسل بهاره، لبنیات، شربت ریواس، آش کوریا، آش رشته، انواع غذاهای ایرانی و سنتی، دلمه برگ مو و انواع تافتون و کلوچه به مهمانان عرضه و به فروش رسید.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ در ادامه برگزاری چنین جشنواره‌هایی را برای توسعه گردشگری و معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های شهرستان ضروری دانست و افزود: ظرفیت‌های شهرستان و معرفی آداب و رسوم و رفتار منطقه را از طریق جشنواره‌ها می‌توان به بهترین نحو معرفی کرد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه چهارمین جشنواره ریواس نسبت به سال گذشته با استقبال بیشتری مواجه شد، به طوری که سال گذشته غرفه‌های صنایع دستی یک سوم بود و امسال به سه برابر افزایش یافت. همچنین پارسال در مجموع ۲۷ غرفه بوده که امسال به ۷۰ غرفه افزایش یافته است.

فروش ۳ میلیارد ریالی صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه جانبی جشنواره ریواس کوهسرخ

ربیعی با اعلام اینکه در این جشنواره پذیرای گردشگرانی از شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن، مه‌ولات، تربت‌حیدریه، نیشابور و تورلیدرهای آژانس‌های مشهد و حتی یکی از تاجران کشور کویت بودیم، گفت: این جشنواره به خوبی مورد توجه گردشگران قرار گرفت، حتی با تورلیدرهای آژانس‌های مشهد و تاجر کویتی صحبت‌هایی صورت گرفت.

تلاش برای حفظ بافت تاریخی منطقه

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ با بیان اینکه در رویداد شیر برنج که پایان همین هفته برگزار می‌شود مجدد پذیرای گردشگران خواهیم بود، اظهار کرد: تلاش می‌شود بسته سوغات تهیه و به گردشگران داده شود.

ربیعی همچنین با اشاره به اینکه خیابان ساحل برای برگزاری جشنواره‌ها به دلیل بافت تاریخی که دارد دارای ظرفیت بسیار بالایی است، گفت: تلاش می‌شود بافت تاریخی منطقه به همین وضعیت نگه داشته شود.

وی در خصوص تقویم رویدادهای شهرستان کوهسرخ گفت: پایان همین هفته آئین سنتی پخت شیر برنج برای دومین سال در روستای توندر از دهستان تکاب برگزار می‌شود. البته این آئین سنتی از ۷۳ سال قبل در روستا برگزار می‌شود ولی از ۲ سال قبل به صورت جشنواره برگزار می‌شود.

کوهسرخ پتانسیل‌های بسیاری در برگزاری رویدادهای مختلف دارد

ربیعی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان امسال جشنواره‌های مختلفی از جمله شکوفه‌های گیلاس و آلبالو، حلوا مغزی، محصولات باغی و ...را برگزار کنیم، گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال ۴ تا ۵ رویداد و جشنواره دیگر را در شهرستان کوهسرخ برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: حتی نخودی که در روستای موشک به صورت دیم تولید می‌شود قابلیت برگزاری در قالب جشنواره را دارد، به این نخود که نخود موشکی گفته می‌شود خودشان کشت می‌کنند و در یک زمان مشخص ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم با ریختن محصول در دیگ ریگی ریخته و با ماسه تبدیل به نخود برشته می‌کنند.

فروش ۳ میلیارد ریالی صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه جانبی جشنواره ریواس کوهسرخ

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ با اشاره به اینکه این رویداد بسیار زیبا است، گفت: کوهسرخ پتانسیل‌های بسیاری در خصوص برگزاری رویدادهای مختلف دارد که تلاش می‌شود به مرور تمامی آن‌ها برگزار شوند.

برای اقامت و ماندگاری گردشگران هیچ مشکلی نیست

وی در خصوص وضعیت زیرساخت‌های شهرستان در حوزه گردشگری گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه افزایش ماندگاری مسافران انجام شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ با بیان اینکه تا سال گذشته ۶ اقامتگاه بوم‌گردی داشتیم که در پایان سال ۶ خانه مسافر هم به صورت ویلایی بر این تعداد افزوده شد، عنوان کرد: اکنون سه درخواست دیگر هم برای اقامتگاه بوم‌گردی داریم که اقدامات لازم در دست انجام است.

وی اظهار کرد: قطعاً به زودی بر تعداد خانه مسافرها هم افزوده خواهد شد به طوری که تا پایان شهریورماه ۵ خانه مسافر دیگر هم راه‌اندازی خواهد شد، با این ظرفیت دیگر برای اسکان و ماندگاری مسافران و گردشگران مشکلی در شهرستان نخواهیم داشت.

ضرورت توجه به گردشگری کشاورزی

ربیعی در ادامه توجه به گردشگری کشاورزی را از ضروریات دانست و افزود: با توجه به ظرفیتی که شهرستان کوهسرخ در خصوص گردشگری کشاورزی دارد نیاز است که به این مهم به خصوص در شهر ریوش و روستاهای قراچه، کریز و طرق پرداخته شود.

فروش ۳ میلیارد ریالی صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه جانبی جشنواره ریواس کوهسرخ

وی با بیان اینکه در این خصوص صحبت‌ها و رایزنی‌هایی شده که امیدواریم هر چه زودتر به سرانجام برسند، اذعان کرد: شهرستان کوهسرخ حتی ظرفیت ایجاد سفره‌خانه سنتی را هم دارد که در این خصوص و برای جذب سرمایه‌گذار پیگیری‌های لازم در دست انجام است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ همچنین اظهار کرد: هرچند آثار تاریخی کمی در شهرستان داریم اما در حوزه گردشگری و اکوتوریسم، خوراک و غذاهای محلی، ماجراجویی، گردشگری کشاورزی و ... از پتانسیل‌های بسیار خوبی برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پتانسیل‌های گردشگری شهرستان به بهترین نحو ممکن به گردشگران معرفی شوند، افزود: بدون شک تورهای گردشگری آشناسازی با حضور گردشگران داخلی و خارجی کمک بسیار خوبی به معرفی شهرستان می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha