• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403020201318
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در استان:

سپاه پاسداران انقلاب، زینت نظام اسلامی است

سپاه پاسداران انقلاب، زینت نظام اسلامی است

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب زینت نظام اسلامی است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول حیات مبارک خود خدمات شایانی را انجام داده و زینت نظام اسلامی است و فهرست بلندی از افتخارات و تجارب و نوآوریهای نظامی و فنی و سازندگی و جنگ نرم را در اختیار دارد.

آیت‌الله سیدمحمدعلی آل هاشم در یکصد و نوزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت ماه اظهار کرد: سپاه پاسداران به منظور حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن به دستور امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ تاسیس شد و در ۲۶ شهریورماه ۱۳۶۴ با دستور امام به سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی گسترش یافت و سپس در سال ۱۳۶۹ با فرمان مقام معظم رهبری دو نیروی قدس و سازمان بسیج به آن افزوده شد.

وی در ادامه، اجرای طرح نور نیروی انتظامی در سطح جامعه را تاثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: تمام نهادها و ادارات در تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با بحث عفاف و حجاب همراهی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به پیشکسوتان و رزمندگان غیور این نهاد انقلابی و به فرماندهان و آحاد کارکنان و بسیحیان عزیز استان تبریک و تهنیت گفت.

وی همچنین در ادامه به سالروز شهادت سپهبد قرنی به عنوان اولین رئیس ستاد مشترک ارتش اشاره کرد و به روح بلند ایشان و شهید صیاد شیرازی و شهید سلیمانی درود فرستاد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه، اشاعه فرهنگ مشارکت مردمی در اقتصاد را از اولویت‌های برنامه‌ریزی شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد.

سیدمحمدحسین بلاغی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، ابعاد فرهنگی منشور سال و نقش اصلی فرهنگ در جهش تولید را شامل اصلاح فرهنگ اقتصادی، توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان، تحقق مشارکت اجتماعی و پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید عنوان کرد.

وی با اشاره به مقوله اصلاح فرهنگ اقتصادی به عنوان رکن اول این منشور تشریح کرد: فرهنگ اقتصادی به بینش‌ها، نگرش‌ها، ارزش‌ها، ترجیحات و الگوی رفتار اقتصادی افراد جامعه اشاره می‌کند.

وی همچنین رکن دوم این منشور را توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان عنوان کرد و گفت: صنایع فرهنگی و خلاق در دنیای امروز یکی از پیشران‌های اصلی اقتصاد و تولید محسوب می‌شود و در این راستا برنامه اختصاصی مفصلی در قرارگاه صنایع فرهنگی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تدوین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به الزامات تحقق مشارکت اجتماعی به عنوان رکن سوم این منشور گفت: امید اجتماعی، انسجام اجتماعی و وحدت ملی، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی از ملزومات تحقق این امر است.

وی پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید را به عنوان رکن چهارم منشور مورد بررسی قرار داد و گفت: این رکن شامل عدالت فرهنگی، امنیت فرهنگی، زیست بوم گرایی و هویت فرهنگی است.

وی از افزایش اعضای حقیقی شورای فرهنگ عمومی در سال جدید خبر داد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان همچنین در این جلسه به برخی مناسبت‌های مهم اردیبهشت ماه همچون تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ‌روز سعدی، ‌روز معلم،  روز کارگر و ... اشاره کرد و این مناسبت‌ها را تبریک گفت.

در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مصوب شد تا ۲ دستور جلسه شامل فرهنگ کار با مردم و امیدآفرینی در جلسات آتی این شورا مورد بحث و بررسی و مداقه اعضا قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha