• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403020201339
  • خبرنگار : 71614

هجوم پشه‌های فلزی به یک نمایشگاه

هجوم پشه‌های فلزی به یک نمایشگاه

«سازه‌های نامرئی» عنوان نمایشگاه چیدمان لی لی عامری است که از ۳۱ فروردین تا چهاردهم اردیبهشت در گالری والی به نمایش درآمده است.

به گزارش ایسنا، لی لی عامری در باره چیدمان سازه‌های نامرئی اظهار کرد: سازه‌های نامرئی عنوان چهارمین نمایشگاه انفرادی من است و در این نمایشگاه مجموعه‌ای از ۲۰۰ حجم (حشره) که در ابعاد کوچک با سرنگ و سیم مفتول خلق شده‌اند به نمایش درآمده‌اند.

او با بیان اینکه در این نمایشگاه سازه‌ها نامرئی هستند، افزود: نور در این چیدمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با نورپردازی، سایه‌های این سازه بر روی دیوار جان گرفته‌اند و کل مجموعه در قالب یک چیدمان در معرض دید مخاطبان قرار گرفته و سایه‌ها از خود سازه‌ها اهمیت بیشتری دارند، وقتی شب محو می‌شود و واقعیت وجود دارد.

هجوم پشه‌های فلزی به یک نمایشگاه

عامری که پیش از این نیز برای خلق چیدمان‌هایش از لوازم پزشکی بهره گرفته بود، درباره چرایی نگاه ویژه‌اش به لوازم پزشکی گفت: سرنگ و حشرات به ویژه پشه با هم شباهت خاصی دارند، به نوعی هم نماد درد هستند و هم درمان و من چون همواره در آثار به وجوه متناقض هر چیزی توجه می‌کنم در این مجموعه نیز از ویژگی دوگانه حشرات و سرنگ بهره گرفته‌ام.

عامری درباره فرآیند شکل‌گیری چیدمان‌هایش گفت: از زمانی که به شکل حرفه‌ای نقاشی می‌کنم همواره با نقاشی و طراحی شروع می‌کنم و در نهایت آثارم به چیدمان منتهی می‌شود.

او افزود: با اینکه در دهه اخیر درایران چیدمان مورد توجه قرار گرفته است اما هنوز آن گونه که باید برای این هنر بازار هنری بوجود نیامده است.

هجوم پشه‌های فلزی به یک نمایشگاه

این هنرمند در استیمنت این نمایشگاه نوشته است: «سروصدای درون به حشره می‌ماند، به پشه. حشرات به وجود یورش می‌آورند؛ اگر به حشرات درونتان نرسید و نگاهشان نکنید، مزرعه روحتان را می‌جوند و محصول ذهن‌تان را از بین می‌برند. اما سایه‌ها، سایه‌ها دنیایی مبهم، اما واقعی‌تر از واقعیت می‌سازند.
سایه‌ها انعطاف‌پذیرند و به‌آسانی درهم می‌شوند و تیزی‌های دنیا واقعیت را رام می‌سازند. دنیای درون هم دنیای سایه‌هاست؛ به دنیای درون که می‌نگریم، سایه‌ها تیزی‌ها را می‌پوشانند تا زخم‌های روح را نبینیم.
ولی چه بهتر که زخم هویدا شود ... گاه بعضی از تیزی‌های جهان ماده، این جهان به‌اصطلاح واقعی، با همه تیزی‌شان به دنیای درون، به دنیای سایه‌ها رخنه می‌کنند و چنان زخمی برجای می‌گذارند که دیگر نمی‌توان رویش را پوشانید... پشه‌ها و تیزی‌ها و سایه‌ها تمثیل‌هایی هستند از این نزاع برون و درون.»

این نخستین نمایشگاه گالری والی در سال جاری است و مهم‌ترین رویکرد گالری والی هنر معاصر است و این گالری تلاش دارد با تمام توان خود با نمایش آثاری چون چیدمان، پرفرومنس و ویدیوآرت فرصت جدیدی را برای شناسایی و کشف هنرمندانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند را فراهم کند.

لی لی عامری تاکنون چهار نمایشگاه انفرادی برپا کرده و در حوزه آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان فعالیت می کند.

هجوم پشه‌های فلزی به یک نمایشگاه

گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha