• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403020201340
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک استاد دانشگاه:

مساوات و عدالت، رونق و جهش تولید را توسعه می‌دهد

مساوات و عدالت، رونق و جهش تولید را توسعه می‌دهد

ایسنا/اصفهان یک عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: مساوات و عدالت در جامعه رونق و جهش تولید را توسعه می‌دهد و زمینه‌های رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در صنعت را فراهم می‌کند.

علی نصر اصفهانی در گفت‌وگو با ایسنا به زمینه‌های مورد نیاز برای ایجاد انگیزه و هدایت فعالیت‌های تولیدی اشاره و اظهار کرد: عدالت و مساوات از ارکان مؤثر و مورد نیاز زندگی اجتماعی از جمله تولید و فعالیت‌های اقتصادی است.

وی افزود: جامعه در سایه عدالت پیشرفت می‌کند و این مؤلفه زیرساخت اساسی برای تقویت انگیزه جهت فعالیت در شغل‌های مولد مثل ایجاد کسب‌وکار محسوب می‌شود و افراد را به سمت علم‌آموزی، کشف علوم جدید، تولیدات جدید و اقتصاد کارآمد هدایت می‌کند.

این استاد معدن دانشگاه آزاد اصفهان بی‌عدالتی و ناکارآمدی قوانین را مانع از فعالیت‌های تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی افراد به سمت دلالی، سپرده‌گذاری و مشاغل غیر مولد می‌روند و وابستگی به دیگر کشورها برای تأمین نیازها افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: تفکر حاکم بر جامعه در رونق اقتصادی تولید مؤثر بوده و اگر عدالت، امنیت شغلی، حمایت، تأمین مواد اولیه، سهولت در اخذ مجوزها و بسترهای کار و تلاش کشور توسعه پیدا کند آنگاه شاهد سرمایه‌گذاری و تکمیل چرخه‌های تولید خواهیم بود.

به گفته نصر اصفهانی با ایجاد انگیزه و تفکر حاکم در جامعه برای تولید آنگاه نسل جدید احساس مؤثر برای علم‌آموزی خواهند داشت و افراد سرمایه‌های خود را برای تولید وارد می‌کنند که همین علم‌آموزی، خلاقیت و  ورود سرمایه زمینه‌های اشتغال، تولید و رشد اقتصادی را رقم می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح نظام بانکی و تأمین منابع جزء مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای جهش تولید و ایجاد انگیزه مشارکت مردمی به حساب می‌آید تا اینکه به جای سپرده‌گذاری و سودهای کم و زیاد افراد منابع خود را به چرخه تولید وارد کنند.

به اعتقاد این استاد دانشگاه، تأمین منابع اولیه برای تولید در داخل و خارج از کشور نباید با سختی و قوانین دست‌وپا گیر روبرو شود و سیاست‌های این حوزه نیز باید در راستای تسهیل شرایط قرار گیرد.

وی یادآور شد: چرخه تولید و زمینه مشارکت مردم در اقتصاد متأثر از عوامل مختلف بوده و باید چرخه آن تکمیل شود و نمی‌توان با بی‌مهری به یک حوزه تحقق کامل اهداف را دنبال کنیم.

اصلاح فکری و نگرش فرهنگی جامعه

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه بر پایه اعتقادات و دیدگاه‌های مردم کشور، کار و تلاش جایگاه مهمی دارد، تصریح کرد: تغییر الگوها، بی‌انگیزگی و بی‌توجهی به تولید در مقایسه با دیگر عرصه‌ها باعث شده بخشی از نگرش فرهنگی کار در جامعه تحت تأثیر قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید اصلاحات فکری و فرهنگی در جامعه ایجاد و نگرش عمومی مردم به خصوص نسل جدید اصلاح شود و هدایت فکری برای فعالیت‌های اقتصادی و روحیه کار و تلاش رقم بخورد.

نصر اصفهانی معتقد است کاهش روحیه نشاط جامعه و افسردگی در بین مردم بر اقتصاد جامعه و کار و فعالیت تأثیر می‌گذارد و همین موضوع نیز باید در دستور کار اصلاح و بهبود شرایط قرار گیرد.

وی ایجاد روحیه امیدواری، کار تیمی و گره‌گشایی از مشکلات را از زمینه‌های زیرساختی فرهنگی و فکری برای جهش تولید دانست.

به گفته این استاد دانشگاه حفظ حقوق عمومی و خصوصی افراد در همه بخش‌ها می‌تواند امنیت فکری برای آنان به منظور سرمایه‌گذاری و خلاقیت و نوآوری ایجاد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha