• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403020301750
  • خبرنگار : 50469

رئیس دانشگاه ایلام:

۴۰۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه ایلام مشغول تحصیل هستند

۴۰۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه ایلام مشغول تحصیل هستند

ایسنا/ایلام نشست هم‌اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه ایلام و دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه عصر روز شنبه یک اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

رئیس دانشگاه ایلام در این نشست با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۰۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه ایلام مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: این دانشجویان در ۸ رشته دکتری تخصصی و  ۴۰ رشته کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند.

دکتر «طاهر علی‌محمدی» با ابراز خرسندی از شور و نشاط دانشجویان بین‌الملل دانشگاه ایلام، گفت: در ۳۰ ماه گذشته به واسطه تلاش‌های صورت گرفته شاهد دستاوردها و افتخارات ارزشمندی در سطح دانشگاه ایلام بوده‌ایم، چنانکه در سال گذشته در هجدهمین جشنواره شهید رجایی به لحاظ عملکرد، دانشگاه ایلام رتبه برتر دانشگاه‌های کشور را کسب کرد و از طرف رئیس جمهور اسلامی ایران مورد تقدیر قرار گرفت که این مهم رویدادی تاریخی و ماندگار است.

رئیس دانشگاه ایلام، تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده، بستر مناسب برای فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشجویان بین‌الملل آماده است، لذا شما عزیزان باید با اراده جدی و برنامه‌ریزی منسجم در جهت نیل به اهداف تعیین شده گام بردارید تا در آینده کشور خود تأثیرگذار باشید.

رئیس دانشگاه ایلام خواستار ارتباط مؤثر دانشجویان بین‌الملل با اساتید گردید و یادآور شد: علاوه بر اهتمام در آموزش و پژوهش نیاز است که در فراگیری و تسلط بر زبان فارسی نیز اهتمام داشته باشید.

علی‌محمدی در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت یادگیری علم اشاره کرد و گفت: به فرموده امام علی (ع) «اَلعِلمُ سُلطان»، رشد علمی قتدار آفرین است و برعکس رکود علمی زمینه ساز تضعیف یک کشور در برابر دشمنان و رقبا خواهد بود.

رئیس دانشگاه ایلام، اقتدار جهانی کنونی ایران اسلامی را مرهون اموری از جمله توسعه علمی کشور دانست و یادآور شد: با تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، با فرامین امامین انقلاب اسلامی جوانان کشور به سمت کسب علم و انجام تحقیقات علمی رهنمون شدند و  کشور در صنایع نظامی، هسته‌ای، پزشکی، نانو و بسیاری موارد دیگر در بالاترین سطح پیشرفت قرار گرفت.

علی‌محمدی یکی از دلایل ناتوانی آمریکا در مهار انقلاب اسلامی و شکست رژیم اشغالگر قدس در برابر جبهه مقاومت را جهش علمی ایران اسلامی در عرصه‌های محتلف، از جمله صنایع و تکنولوژی نظامی عنوان کرد و افزود: بعد از حمله رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه و شهادت ناجوانمردانه تعدادی از فرماندهان ارشد نظامی، در بامداد یک شنبه ۲۶ فرودین ماه ۱۴۰۳ طبق وعده صادق مقلم معظم رهبری تنبیه این رژیم انجام گرفت و موشک و پهبادهای زیادی به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد، که این حجم از حمله در تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی بی‌نظیر بود.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به اشتراکات تاریخی، دینی، قومی و فرهنگی دو ملت ایران و عراق، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم برای انتقال علوم به کشور دوست و برادر عراق داراست.

در این نشست خانم دکتر شادمان مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه ایلام توضیحاتی را در خصوص روند پذیرش دانشجویان بین‌الملل ارائه کرد و یادآور شد: با برنامه‌ریزی انجام شده ان‌شاء‌الله در مهر ماه سال جاری شاهد تحصیل تعداد بیشتری دانشجوی بین‌المل در دانشگاه ایلام خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha