• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403020301751
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

برگزاری بیش از ۶۴هزار نفر دوره آموزش مهارتی در سیستان و بلوچستان

برگزاری بیش از ۶۴هزار نفر دوره آموزش مهارتی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۶۴ هزار نفر دوره در سال ۱۴۰۲ در راستای توانمندسازی نیروی انسانی و تامین نیروی ماهر استان در آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان برگزار شد.

جلیل شهریاری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بستری برای تربیت نیروی متخصص و کارآفرین در جهت جهش و رونق تولید و اشتغال است، افزود: این اداره کل، آموزش‌های مهارتی را در دو بخش دولتی و غیردولتی با بهره گیری از مربیان مجرب و امکانات و تجهیزات کارگاهی، مطابق با استانداردهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خوشه‌های صنعت، خدمات و فرهنگ و هنر ارائه می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از مجموع آموزشهای ارائه شده در بخش دولتی، مراکز ثابت شهری با ارائه ۹هزار و ۹۸۹ نفر، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، ۵هزار و ۳۱ نفر، زندان ۲ هزار و ۶۶۰ نفر، روستاها ۲هزار و ۴۵۵ نفر، عشایر ۳۹ نفر، سکونتگاههای غیر رسمی ۲هزار و ۶۰۱ نفر، صنایع ۵۱۵ نفر، آسیب دیدگان اجتماعی ۳۸۸ نفر و سربازان وظیفه ۹هزار و ۳۷۶نفر آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۲۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان جهت توانمندسازی اقشار مختلف در حال فعالیت هستند که در سال‌۱۴۰۲تعداد ۳ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۱۳ نفر- ساعت آموزش معادل ۲۹ هزار و ۸۷۳ نفر دوره آموزشی در راستای توانمندسازی مهارتی علاقمندان در بخش خصوصی برگزار شده است که این آمار در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۹۱ درصدی عملکرد بخش خصوصی و مشارکت بخش غیر دولتی در امر مهارت آموزی را نشان می دهد.

شهریاری تصریح نمود: در سال گذشته در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در این اداره کل تعداد ۱۴۶مورد صدور و تمدید مجوزهای آموزشگاه های آزاد برای توانمندسازی نیروی انسانی انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha