• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403020301836
  • خبرنگار : 50181

رئیس اتحادیه مطرح کرد:

یک راهکار اساسی برای حل معضل پارکینگ‌های کرمانشاه

یک راهکار اساسی برای حل معضل پارکینگ‌های کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه با بیان اینکه مقابله با تخلفات پارکینگ‌ها از اختیار اتحادیه به تنهایی خارج است، پیشنهاد کرد کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مربوطه برای ساماندهی وضعیت پارکینگ‌های شهر کرمانشاه تشکیل شود.

محمدهادی ارباب در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مشکلاتی که پارکینگ‌ها در کرمانشاه ایجاد کرده‌اند، گفت: این مشکلات هم اتحادیه شرکت‌های خدماتی که پارکینگ‌ها نیز زیر مجموعه آن هستند و هم اتاق اصناف را دچار چالش کرده است.

وی یکی از مهمترین این مشکلات را اخذ وجوه اضافه از سوی پارکینگ‌ها عنوان کرد و افزود: اخذ قیمت خارج از تعرفه هم از سوی پارکینگ‌های مجاز و هم غیرمجاز صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه با بیان اینکه تعرفه پارکینگ‌های کرمانشاه نسبت به سایر شهرها و حتی شهر بزرگی مانند تهران کمتر نیست و حتی از برخی پارکینگ‌های تهران بیشتر هم هست، خاطرنشان کرد: حتی اگر این تعرفه را دو برابر هم کنیم، برخی پارکینگ‌ها آن را رعایت نمی‌کنند.

ارباب از جریمه‌های متعدد پارکینگ‌های متخلف خبر داد و با اشاره به اینکه حتی یک بار برای یکی از پارکینگ‌های مرکز شهر ۱۸۰ میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شد، یادآوری کرد: متاسفانه این جرایم بازدارندگی چندانی ندارد.

وی اظهار کرد: اتحادیه نیز به تنهایی قدرت اجرایی و ابزار قانونی در اختیار ندارد که بتواند با واحدهای متخلف برخورد کند و برای ساماندهی این وضعیت باید سایر دستگاه‌ها نیز پای کار بیایند.

فعالیت ۳۰ تا ۴۰ پارکینگ غیرمجاز در کرمانشاه

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه معضل دیگری که در زمینه پارکینگ‌ها وجود دارد را فعالیت پارکینگ‌های غیرمجاز دانست و عنوان کرد: این پارکینگ‌ها گاهی حتی در و دیوار هم ندارند و اخطار دادن به آنها و برخوردهای چندباره‌ای که صورت گرفته، نتیجه نداشته است.

ارباب درباره اینکه چرا این پارکینگ‌ها سراغ اخذ مجوز نمی‌روند، گفت: هیچ سخت‌گیری از سوی اتحادیه وجود ندارد و ما از ساماندهی این پارکینگ‌ها استقبال می‌کنیم، اما خود صاحبان این پارکینگ‌ها تمایلی به اخذ مجوز ندارند.

وی اجاره‌ای بودن محل برخی از این پارکینگ‌ها و اینکه صاحب ملک به آنها اجاره‌نامه نمی‌دهد، گریز از پرداخت مالیات و سایر هزینه‌ها و... را از مهمترین مواردی دانست که باعث می‌شود پارکینگ‌های غیرمجاز سراغ اخذ مجوز نروند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه از فعالیت نزدیک به ۱۲۰ پارکینگ در شهر کرمانشاه خبر داد که حدود ۳۰ تا ۴۰  مورد آنها مجوز ندارند.

تشکیل کمیته مشترک، راهکار ساماندهی پارکینگ‌ها

ارباب در ادامه درباره راهکار ساماندهی پارکینگ‌های کرمانشاه، با تاکید بر اینکه اتحادیه به تنهایی ابزار قانونی و قدرت اجرایی در اختیار ندارد، پیشنهاد کرد کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مربوطه برای این منظور تشکیل شود.

وی معتقد است: این کمیته باید متشکل از دستگاه‌هایی مانند شهرداری به عنوان یکی از متولیان اصلی امر، دادستانی، نیروی انتظامی، اداره اماکن، تعزیرات و... باشد تا با استفاده از ابزارهای قانونی که در اختیار دارند، با تخلفات پارکینگ‌ها برخورد کنند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه با بیان اینکه اتحادیه نیز در کنار این دستگاه‌ها خواهد بود و پارکینگ‌های متخلف را نیز شناسایی کرده، خاطرنشان کرد: سوابق تخلفات برخی از این پارکینگ‌ها موجود است و باید برخورد قاطعی با آنها صورت بگیرد. اگر چند پارکینگ که تخلفات مکرری داشته‌اند در کنار جریمه، مشمول برخوردهای جدی‌تری شوند، سایر پارکینگ‌ها کمتر سراغ تخلف خواهند رفت.

ارباب تاکید کرد: ساماندهی وضعیت پارکینگ‌ها و برگزاری جلسات در این خصوص نباید محدود به یک بازه زمانی خاصی باشد و بعد رها شود، بلکه باید دستگاه‌ها تا آخر پای کار بایستند و اراده جمعی برای حل این معضل وجود داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha