• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403020301880
  • خبرنگار : 50692

آبگیری ۱۵ میلیون مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه

آبگیری ۱۵ میلیون مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه

ایسنا/هرمزگان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه گفت: بارندگی‌های خوب چند روز اخیر، موجب آبگیری ۱۵ میلیون مترمکعب از سازه‌های آبخیزداری این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، حمید حسین‌پور امروز ۳ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارندگی‌های خوب چند روز اخیر، موجب آبگیری ۱۵ میلیون مترمکعب از سازه‌های آبخیزداری این شهرستان شد.

وی افزود: طی بارش‌های گذشته افزون‌بر ۹۴ سازه آبخیزداری و همچنین سد و بندهای خاکی طرح غلام گردشی و تزریق مصنوعی چاه‌ها به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ درصد آبگیری شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه بیان کرد: باید به گونه‌ای در جهت کاهش خسارت بارندگی‌های سیل آسا برنامه‌ریزی کرد تا در جهت افزایش پوشش گیاهی و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و در نهایت افزایش تولید کشاورزی و امنیت غذایی اقدام شود.

حسین‌پور اذعان کرد: مجموعه فعالیت‌های آبخیزداری به‌منظور اعمال مدیریت حوزه‌های آبخیز علاوه بر اهدافی چون حفاظت از عرصه‌های طبیعی، مهار سیل، کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از پرشدن سدها و مخازن از رسوبات، مهار رواناب‌ها و استحصال آب و پایدارسازی منابع آبی چاه‌ها، چشمه‌ها و قنات‌ها به عنوان مهم‌ترین نیاز کشاورزان، مرتعداران، دامداران و دیگر آبخیزنشینان و بهره‌برداران حوزه‌های آبخیز مدنظر قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بندرلنگه طی سالیان گذشته ظرفیت‌های آبخیزداری منطقه را با اهداف فنی و جامع خود هماهنگ کرده و از این ظرفیت‌ها برای دستیابی به اهدافی همچون کنترل فرسایش و رسوب، حفظ و احیای پوشش گیاهی، تامین آب کشاورزی، توسعه و تولید پایدار کشاورزی و امنیت غذایی و در نهایت عمران و آبادانی منطقه بهره برده است.

بنابراعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، بر اثر بارندگی های اخیر ۳۷۰ سازه آبخیزداری این استان به میزان ۱۱۰ میلیون مترمکعب آبگیری شد که بیشترین آبگیری مربوط به بشاگرد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha