• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403020301888
  • خبرنگار : 71612

رهبر حزب کارگر رژیم صهیونیستی: یگان «نیتسح یهودا» باید سالها پیش منحل می‌شد

رهبر حزب کارگر رژیم صهیونیستی: یگان «نیتسح یهودا» باید سالها پیش منحل می‌شد

در پی مطرح شدن طرحی از سوی آمریکا برای تحریم یگان «نیتسح یهودا» در ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان، رهبر حزب کارگر این رژیم با تایید جنایت آن، این یگان را عامل کشتار بی دلیل فلسطینیان دانست.

به گزارش ایسنا، «میراو میکائیلی» رهبر حزب کارگر رژیم صهیونیستی خواستار انحلال واحد «نیتسح یهودا» در ارتش شد که به دلیل سوء استفاده‌هایش و کشتار بدون دلیل معروف است.

به نقل از آناتولی، وی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تحریم‌ها به دلیل واقعیات هستند و نشان می‌دهند که اسرائیل نمی‌تواند به این گونه رفتار در سرزمین‌ها (فلسطین) ادامه دهد. رفتار خشونت آمیز و توهین‌آمیز گردان نیتسح یهودا و اطرافیان آن سالهاست که شناخته شده است و هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نشده است.

رئیس حزب کارگر رژیم صهیونیستی یادآور شد واشنگتن دو سال پیش دفتری برای تحقیق در مورد رفتار این واحد ایجاد کرده بود.

میراو میکائیلی افزود: رده‌های سیاسی و نظامی نمی‌توانند وانمود کنند که آگاه نبودند. به جای درک و برخورد با شرایط، با دوز جدیدی از انکار و تعلل، دروغ و پنهان کردن واقعیت تلخ مواجه هستیم.

میکائیلی اظهار کرد، یگان نیتسح یهودا باید سال‌ها پیش منحل می‌شد. وی اعلام کرد: بیشتر ارتدوکس‌های افراطی که در ارتش اسرائیل خدمت می‌کنند، امروز دیگر این کار را انجام نمی‌دهند. این یک یگان متشکل از جوانان و کسانی است که از دین به عنوان دستاویزی برای حمله به اعراب استفاده می‌کنند.

یگان نیتسح یهودا که آمریکا می‌خواهد آن را به اتهام نقض حقوق بشر در کرانه باختری تحریم کند، در حوادث خشونت آمیز در کرانه باختری دخیل بود و در حال حاضر به غزه اعزام شده‌ است.

این گردان پس از انتشار گزارش‌هایی از ارتکاب جنایت علیه شهروندان فلسطینی از سرقت خودرو گرفته تا حملات فیزیکی، مورد توجه وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم یکشنبه در واکنش به طرح آمریکا برای تحریم این یگان ارتش گفت که وی با چنین طرحی مقابله خواهد کرد.

گردان «نیتسح یهودا» در سال ۱۹۹۹ به عنوان واحد نظامی ویژه یهودیان حریدی تاسیس شد و تمام سربازان و افسران این یگان نظامی از مردان هستند. به دنبال کاهش تعداد حریدی‌ها، این واحد سربازانی را از گروه افراطی «فتیان التلال» و جوانانی که دیدگاه‌های افراطی دارند، به عضویت گرفت.

سپتامبر ۲۰۲۲ آموس هرئیل، تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص گفت: وزارت خارجه آمریکا بررسی وضعیت گردان نیتسح یهودا را به دلیل اقدامات خشونت آمیز علیه غیرنظامیان فلسطینی آغاز کرده است. یکی از این حوادث خشونت آمیز کشته شدن عمر اسعد، شهروند ۸۰ ساله فلسطینی-آمریکایی در ژانویه ۲۰۲۲ بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha