• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403020301917
  • خبرنگار : 71496

مقامات نظامی صهیونیست تحریم‌های آتی آمریکا علیه گردان افراطی در ارتش را بررسی کردند

مقامات نظامی صهیونیست تحریم‌های آتی آمریکا علیه گردان افراطی در ارتش را بررسی کردند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن بررسی تحریم‌های قریب‌الوقوع آمریکا علیه یکی از گردان‌های ارتش این رژیم، در مذاکراتی با سفیر آمریکا در اراضی اشغالی ضمن درخواست از واشنگتن برای لغو این تصمیم، تاکید کرد که این روش درستی برای شرکا و دوستان نیست.

به گزارش ایسنا، برخی رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم، تحریم‌های آتی آمریکا علیه گردان تندوری حریدی موسوم به «نیتسح یهودا» را بررسی کردند.

این رسانه‌ها تاکید کردند طبق ارزیابی‌ها در اراضی اشغالی، احتمال اینکه دولت آمریکا موضعگیری خود را تغییر داده و این تصمیمش را لغو کند، ضعیف است.

رسانه‌های یاد شده گزارش دادند زمان اعلام احتمال اجرای این تحریم‌ها تصادفی نبوده و با موافقت کنگره با بسته بزرگ کمکی برای اسرائیل ارتباط دارد.

دفتر گالانت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که او با هالوی و «جک لیو» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی مذاکراتی درباره اهداف آمریکا از اعمال تحریم‌هایی بر گردان «نیتسح یهودا» در ارتش داشت.

طبق این بیانیه، 2 طرف، راهکارهای مختلفی را برای جلوگری از اجرای این تحریم‌ها بررسی کردند و گالانت به موسسه امنیتی دستور داد با همتای آمریکایی خود در تمامی سطوح همکاری لازم را به عمل آورد که این نشان‌دهنده اهمیت حمایت از عملیات‌های ارتش این رژیم است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حمایت از گردان افراطی «نیتسح یهودا» مدعی شد که «فرماندهان و سربازان آن از زمان آغاز جنگ در خط درگیری حضور داشته و برای عقب راندن نیروهای حزب‌الله از مرزهای شمالی و مقابله با عملیات‌ها در کرانه باختری تلاش می‌کنند، آنها اخیرا نیز برای در هم شکستن گردان‌های حماس در غزه وارد عمل شدند و جان خود را به خطر می‌اندازند.»

او در ادامه نیز مدعی شد: «فعالیت‌های این گردان بر اساس معیارهای ارتش و قوانین بین‌المللی است و با هرگونه اتفاقی خارج از این استاندارد مطابق این اصول برخورد خواهد شد.»

گالانت با اشاره به اینکه «هرگونه تلاش برای انتقاد از کل یک یگان، سایه سنگینی بر اقدامات ارتش اسرائیل می‌اندازد و زیانی که به یک گردان وارد می‌شود، بر کل موسسه امنیتی تاثیر می‌گذارد» تاکید کرد: این روش درستی برای شرکا و دوستان نیست.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه نیز با اشاره به اینکه «دوستان و دشمنان ما الآن بیش از هر زمانی روابط میان اسرائیل و آمریکا را از نزدیک زیر نظر دارند»، از دولت آمریکا خواست از تصمیم خود برای اعمال تحریم‌ها بر این گردان منصرف شود.

آمریکا روز شنبه در اقدامی نمایشی اعلام کرد که قصد دارد طی روزهای آتی گردان تندروی حریدی در ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به «نیتسح یهودا» را به دلیل اقدامات متعددش در نقض حقوق بشر و تعرض به حقوق فلسطینی‌ها در کرانه باختری هدف تحریم‌های خود قرار دهد.

به گزارش وبگاه «آکسیوس»، از جمله این تحریم‌ها، محرومیت این یگان نظامی از کمک‌های آمریکا به ارتش رژیم صهیونیستی و محرومیت از شرکت در تمرین‌های مشترک با ارتش آمریکا هستند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرد که تصمیماتی در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی که ناقض قوانین لیهی است، اتخاذ کرده است.

طبق این قانون که اواخر دهه نود توسط «پاتریک لیهی» سناتور آمریکایی تنظیم کرد، ارائه کمک‌های نظامی به اشخاص یا یگان‌های امنیتی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند، ممنوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha