• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403020301927
  • خبرنگار : 50184

هدر رفت سرمایه‌گذاری میلیاردی برای یک پروژه ورزشی

رییس هیات فوتبال: زمین چمن مصنوعی هرسین مشکلات زیادی دارد

رییس هیات فوتبال: زمین چمن مصنوعی هرسین مشکلات زیادی دارد

ایسنا/کرمانشاه چندسال پیش بازسازی زمین چمن فوتبال هرسین آغاز شد و مسئولین وقت ورزش و جوانان کرمانشاه هم اعلام کردند که قرار است در محل این زمین، بزرگترین زمین چمن مصنوعی استان احداث شود.

 زمین چمن مصنوعی شهر هرسین با مساحت حدود هفت هزار متر مربع و صرف حدود هشت میلیارد تومان اعتبار سرانجام اواسط سال گذشته افتتاح شد، اما آن گونه که رئیس هیات فوتبال شهرستان می گوید، این زمین مشکلاتی دارد و حتی نمی توان حتی یک مسابقه استانی را در آن برگزار کرد.  

مسعود کرمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مشکلاتی که فوتبال هرسین با آن دست و پنجه نرم می کند، اظهار کرد: از حدود ۱۰ سال پیش زمین چمن هرسین به سمت نابودی کامل رفت و دیگر جایی برای مسابقه و تمرین نداشتیم.

وی افزود: سرانجام از چند سال پیش و در دوره مدیرکل قبلی ورزش و جوانان استان تصمیم گرفته شد تا زمین چمن هرسین را احیاء و بزرگترین زمین چمن مصنوعی استان را در آن احداث کنند.

رئیس هیات فوتبال هرسین اضافه کرد: در نهایت پس از چندسال زمین چمن مصنوعی شهرستان هرسین در ماه های گذشته افتتاح و به بهره برداری رسید، اما در همان ابتدا نواقص و ایرادات این زمین کم کم خود را نشان داد.

وی تصریح کرد: زمین چمن مصنوعی هرسین در حالی احداث شد که هیچ گونه زیرسازی مناسبی برای آن انجام نگرفت، بگونه ای که چاله ها و فرورفتگی های زیادی در آن وجود دارد و همین مسئله هم باعث شده تا حتی برای برگزاری مسابقات استانی هم تایید نشود.

به گفته کرمی، عدم زیرسازی مناسب زمین چمن مصنوعی هرسین سبب شده تا گیاهان خودرو و علف های هرز از زیر آن رشد کرده و از لابلای درزهای زمین چمن مصنوعی بیرون بزنند. از طرفی عدم شیب بندی مناسب زمین نیز عاملی شده تا در زمان بارندگی ها داخل زمین کاملا سیلابی شود.

کرمی با بیان اینکه در زمان بارندگی ها اطراف این زمین پر از آب و گِل می شود، گفت: احداث زمین چمن مصنوعی هرسین با توجه به عدم ساماندهی فضای محیطی اطراف آن به مانند این است که یک فرش زیبا و تمیز را داخل یک محوطه گِلی پهن کرده باشند.  

وی یادآورشد: از طرفی پس از اینکه این زمین چمن مصنوعی با صرف هزینه میلیاردی احداث شد، باید پیست دوومیدانی اطراف آن را نیز یک ساماندهی و بهسازی می کردند، تا تمام شن آن وارد زمین چمن نشود و برای بازیکنانی که روی زمین می افتند، مشکل ساز نشود.

رئیس هیات فوتبال هرسین در ادامه با بیان اینکه سازه سکوها، سرویس های بهداشتی و رختکن استادیوم نیز با مشکلاتی مواجه است، اعلام کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که این زمین چمن مصنوعی داشت، غیراستاندارد بودن دروازه‌های آن بود که البته آن را اصلاح کردیم.

کرمی تاکید کرد: از طرفی برای نگهداری بهتر زمین های چمن مصنوعی به دستگاه برس چمن نیاز است که ما چنین دستگاهی را در اختیار نداریم.

رییس هیات فوتبال: زمین چمن مصنوعی هرسین مشکلات زیادی دارد

وی در ادامه اعلام کرد: با توجه به مشکلاتی که طی سالهای گذشته در خصوص زمین چمن در شهرستان وجود داشت، فوتبال ما افت پیدا کرد، برای همین عمده تمرکز خود را روی رشته فوتسال قرار دادیم و خوشبختانه خروجی خوبی هم داشته است.  

رئیس هیات فوتبال هرسین با بیان اینکه هرسین پتانسیل فوق العاده ای در فوتسال دارد، گفت: تیم فوتسال نونهالان هرسین طی پنج سال گذشته همواره قهرمان استان شده و به عنوان نماینده استان در مسابقات مناطق کشور حضور دارد. در سایر رده های سنی نیز در مسابقات قهرمانی استان مقام آور هستیم. همچنین چند بازیکن این شهرستان نیز در رقابت های لیگ فوتسال کشور شرکت دارند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر فوتسال هرسین در همه رده های سنی فعال است و جمعا پنج باشگاه فوتسال در این شهرستان در بخش بانوان و آقایان فعالیت می کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha