• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403020301941
  • منبع : بازار

پیشنهادی جذاب برای حفظ سرمایه

پیشنهادی جذاب برای حفظ سرمایه

سرمایه‌گذاری یعنی قرار دادن مال، دارایی یا پول در یک طرح مالی با انتظار به دست آوردن منافع یا سودی در آینده. بنابراین باید در سرمایه‌گذاری دو نکته را در نظر داشت اول حفظ دارایی و دوم سود بالا. در اکثر موارد، اولین گزینه‌ی سرمایه گذاری ایمن که به ذهنمان خطور می‌کند، باز کردن حساب در بانک است.

به گزارش ایسنا به نقل از اینوستر، اما با این نوسانات عجیب و غریب نرخ ارز و تورم، پیشنهادات جذاب دیگری هم برای رسیدن به سود و حفظ سرمایه وجود دارد. مثل مشورت در سرمایه‌گذاری با شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد که با نام اینوستو در بازارهای اقتصادی ایران نظیر بازار بورس، مسکن، طلا و ارائه سرمایه‌گذاری چند وجهی مبتنی بر هوش مصنوعی معروف است. شما می‌توانید با مشورت شرکت‌های سبدگردان کمی متفکرانه‌تر تصمیم بگیرید و به سود بیشتری برسید.

کدام صندوق های سرمایه گذاری بیشترین سود را دارند؟

اگر زیاد اهل ریسک‌ نیستید و به دنبال یک روش ایمن برای سرمایه‌گذاری هستید. صندوق سرمایه گذاری و سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت و صندوق‌های مختلط بهترین انتخاب هستند، اما اگر در پی سود بیشتر، انتخاب صندوق سهامی البته با همراه افراد خبره می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما را به سود خوبی برساند:

۱. صندوق با درآمد ثابت آتیه نوین 

آتیه نوین از نوع صندوق‌های درآمد ثابت صدور و ابطالی با پیش‌بینی سود است و در پانزدهم هر ماه سود دوره‌ای محاسبه و یک الی دو روز کاری بعد به حساب مشتری واریز خواهد شد. 

۲. صندوق با درآمد ثابت امین سامان

صندوق امین سامان نیز یک صندوق درآمد ثابت صدور و ابطالی با بازده روزانه ۰.۰۵ درصد است. مدیر این صندوق تأمین سرمایه امین و متولی صندوق مشاور سرمایه‌گذاری ایرانیان تحلیل فارابی است. 

۳. صندوق با درآمد ثابت یاقوت آگاه 

صندوق یاقوت آگاه از سری صندوق‌های درآمد ثابت قابل معامله (ETF) است. این صندوق سود نقد ثابتی به سهامداران خود پرداخت نمی‌کند، اما در عوض به صورت روزشمار و منطبق بر اساسنامه صندوق به ارزش واحدهای آن اضافه می‌شود.

۴. صندوق درآمد ثابت اعتماد آفرین پارسیان 

صندوق اعتماد آفرین پارسیان از نوع درآمد ثابت قابل معامله (ETF) است. این صندوق تحت مدیریت شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را شروع کرد. 

۵. صندوق درآمد ثابت کاردان 

صندوق کاردان بر اساس صدورابطالی خرید و فروش خود را انجام داده و سود را به‌صورت ماهیانه برای مشتریان واریز می‌کند. صندوق درآمد ثابت کاردان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرده است. متولی صندوق شرکت مشاور سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل فارابی است. 

۶. صندوق پیشتاز 

صندوق پیشتاز از سری صندوق‌های سهامی با ریسک بالا است. مدیر ثبت این صندوق شرکت کارگزاری مفید است. اگر اهل ریسک‌پذیری هستید، خیلی راحت می‌توانید روی این صندوق حساب کنید.

۷. صندوق سرمایه گذاری افق

یک نمونه‌ی دیگر از صندوق‌های موفق با سرمایه‌گذاری سهام، صندوق سرمایه‌گذاری افق است. این صندوق کار خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرده و سودآوری زیادی برای مشتریان خود داشته است. 

پیشنهادی جذاب برای حفظ سرمایه

صندوق های سرمایه گذاری

برای سرمایه‌گذاری در ایران روش‌های مختلفی مثل بورس، خرید ملک، خرید ماشین، طلا و دلار، وجود دارد. اما بدون علم و آگاهی از شرایط بازار باید ریسک زیادی را متحمل شد. اگر سرمایه‌ای برای خودتان دست و پا کرده‌اید و دوست ندارید بدون مدیریت ریسک وارد بازار شوید، انتخاب صندوق‌ سرمایه‌گذاری (Mutual Fund) بهترین و ایمن‌ترین روش است. 

برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها آنچنان که باید و شاید به دانش بورسی نیاز ندارید و با حداقل سرمایه و بدون صرف وقت زیادی، می‌توانید به سود برسید. اما تنها کار که شما باید انجام دهید این است که یک صندوق سرمایه‌گذاری خوب با کمترین ریسک و بازدهی بالا پیدا کنید. 

انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری 

انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری را بر اساس نوع و ترکیب دارایی‌ها و همینطور نحوه انجام معاملات دسته‌بندی می‌کنند. از بین تمامی این مجموعه، صندوق‌ درآمد ثابت، صندوق سهامی و صندوق مختلط بر اساس ریسک‌پذیری، در اولویت انتخاب سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند. البته این نکته را فراموش نکنید که ریسک و بازده در دنیای سرمایه‌گذاری جدایی‌ناپذیر هستند. هر چقدر که ریسک بیشتر باشد، انتظار بازده بالاتری هم می‌توان داشت. 

صندوق درآمد ثابت

برای سرمایه‌گذاری با کمترین ریسک، صندوق درآمد ثابت بهترین انتخاب است. نوع و ترکیب دارایی این صندوق تا ۸۵ و ۹۰ درصد در قالب سپرده‌های بانکی، اوراق مشارکت و اوراق بهادارا است و فقط بخش کمی از آن در سهام سرمایه‌گذاری شده است. سود این صندوق به‌صورت یک ماهه و یا سه ماه پرداخت می‌شود. برای نقد شدن سرمایه هم خیلی راحت از طریق ابطال واحدها در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دسترس است. 

پیشنهادی جذاب برای حفظ سرمایه

صندوق مختلط 

برای سرمایه‌گذاری با ریسک‌پذیری میانه، صندوق مختلط انتخاب خوبی است. در صندوق مختلط حداقل ۴۰ درصد از حجم دارایی صندوق به سپرده و اوراق مشارکت وابسته است و ۶۰ درصد الباقی در بورس سرمایه‌گذاری می‌شود. با چنین شرایطی، اگرچه انتظار سود بیشتری نسبت به صندوق درآمد ثابت است اما سود تضمین شده ندارد. 

صندوق سهامی 

صندوق سهامی دقیقا برخلاف صندوق درآمد ثابت تا ۷۰ درصد در بورس سرمایه‌گذاری می‌کند و مناسب افرادی است که ریسک‌پذیری بالایی دارند. با این شرایط، امکان پرداخت سود ماهیانه از این صندوق وجود ندارد اما سود بیشتری از محل افزایش ارزش واحدها نصیب مشتری‌ها خواهد شد. 

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha