• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403020302047
  • خبرنگار : 50692

۲۲۰ طرح به جشنواره کلی اختراعات خلیج فارس ارسال شد

۲۲۰ طرح به جشنواره کلی اختراعات خلیج فارس ارسال شد

ایسنا/هرمزگان دبیر علمی جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس از استقبال قابل توجه این جشنواره خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۲۲۰ طرح از طرف مخترعین به نام کشور به این جشنواره ارسال شده است.

یاسین پرموته امروز ۳ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان با اشاره به جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس گفت: تاکنون حدود ۲۲۰ طرح از ۲۲۰ نفر مخترع به این جشنواره ارسال شده است.

وی ادامه داد: در جشنواره‌های بین‌المللی که از طرف فدراسیون مخترعین جهان برگزار می‌شود، معمولاً حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ طرح داریم و میزان استقبال از جشنواره ملی در مقایسه با آن نشان می‌دهد که در سطح ملی به خوبی نمود پیدا کرده است. 

به گفته دبیر علمی جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس، مخترعین به نام کشور که در سطح جشنواره‌های ملی و بین‌المللی دارای مدال هستند در این جشنواره حضور پیدا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های ارسال شده به زودی وارد فاز داوری می‌شود و پس از آن هم شاهد اعلام نتایج و اختتامیه جشنواره خواهیم بود.  

حمایت از مخترعین و افزایش تولید در قالب جشنواره

محمدرضا صفا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان در این باره گفت: این جشنواره یازدهم اردیبهشت ماه در جزیره بوموسی برگزار می‌شود.

وی، شناسایی دستاوردهای فرهیختگان و مخترعان در سطح کشور و معرفی این دستاوردها به سرمایه‌گذاران بالقوه داخلی و خارجی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، ادامه داد: تجاری سازی دستاوردهای مخترعین کشور ضمن حمایت از آن‌ها، زمینه افزایش تولید را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف این جشنواره در راستای عمل به منویات رهبری و محقق شدن شعار سال، یعنی جهش تولید با مشارکت مردم است و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت جشنواره به آدرس https://innovation-festival.ir/  در آن شرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha