• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403020302073
  • خبرنگار : 71567

دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران خبر داد

اشتغال بیش از ۴۹۰ دانشجو در اولین نمایشگاه کار

اشتغال بیش از ۴۹۰ دانشجو در اولین نمایشگاه کار

دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران از اشتغال بیش از ۴۹۰ دانشجو در اولین نمایشگاه کار این دانشگاه خبر داد و گفت: از ۵ هزار رزومه‌ای که به صنایع و شرکت‌ها ارسال شد، توانستیم برای ۴۹۰ دانشجوی رشته‌های فنی و علوم انسانی از قبیل حسابداری و مدیریت فرصت شغلی را فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، فرشته امین در نشست خبری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران انتخاب، جذب و استخدام نیروی انسانی را به عنوان یکی از چالش‌های مهم سازمان‌ها دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های مدیران منابع انسانی این است که نیروی متعد، متخصص و با انگیزه بتوانند برای سازمان جذب کنند. همچنین از دغدغه دانشجویان می‌توان به ارتباط رشته تحصیلی دانشجویان با شغل خود اشاره کرد که متناسب با رشته تحصیلی و نیازمندی‌های انها را پوشش دهد.

دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: نمایشگاه بازار کار فضایی برای رویارویی کارفرمایان و کارجویان در یک فضای بسیار منحصر به فرد است که هر دو طرف بتوانند انتخاب هوشمندانه داشته باشند.

امین اضافه کرد: سال گذشته با استقبال بی‌نظری که بین کارجویان و کارفریانی که در این رویداد کنار ما بودند، برنامه‌ اثری گذاری را رقم زدیم.

وی خاط نشان کرد: سال گذشته نمایشگاه از روز اول تا سوم خرداد بود که بیش از ۱۰۰ سازمان داخلی، بین‌المللی و دانشگاهی در این نمایشگاه حضور داشتند که بیش از ۱۰ هزار دانشجو و فارغ التحصیل حضور داشتند. همچنین با ارزیابی‌های انجام شده متوجه شدیم که درصد خوبی از رضایت دو سویه بین دانشجویان و صنایع در قالب استخدام، کارآموزی و حمایت از پایان نامه‌ها وجود داشته است.

دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشکاه تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال بتوانیم برنامه‌های جذاب و شادتری در نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران داشته باشیم. نه تنها این نمایشگاه فرصتی برای جذب نیروی استخدام به وجود آورد، بلکه ایجاد کنسرسیوم‌های بین سازمان‌ها برای تبادل نیروی انسانی و دانش یکی از اهداف ما بود؛ بنابراین امسال روی این موضوع تمرکز بیشتری خواهیم داشت و شعار امسال ما شبکه‌سازی با بهترنی‌ها برای ساخت آینده است.

مدیر کل اداره مهارت دانشگاه تهران تاکید کرد: ارائه تنوع رشته و فرصت‌های شغلی شرط مهم دانشگاه تهران برای سازمان‌های مختلف در نمایشگاه بازار کار است و وظیفه اصلی دانشگاه تهران هم حمایت از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای بازار کار است تا با نیازمندی سازمان‌ها و صنایع آشنا شوند.

امین در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار دانشجو از سه روز نمایشگاه بازدید کردند. به طوری که از ۵ هزار رزومه ای که به صنایع و شرکت ها ارسال شد توانستیم برای ۴۹۰ دانشجوی رشته‌های فنی و علوم انسانی از قبیل حسابداری و مدیریت فرصت شغلی را فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha