• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403020302144
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل:

اگر نویسندگان و مورخان نبودند تاریخی از گذشته هم نبود

اگر نویسندگان و مورخان نبودند تاریخی از گذشته هم نبود

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل با اشاره به هویت و قدمت استان و تاریخ ماندگار اردبیل گفت: اگر نویسندگان و مورخان نبودند، تاریخی از گذشته هم نبود.

سیدحامد عاملی به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مشاور هنری استاندار، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد و جمعی از شاعران و فعالان و پیشکسوتان فرهنگی استان با حضور در منزل دکتر احد پیشگر شاعر، نویسنده و محقق ادبی دیدار و تجلیل کرد.

استاندار اردبیل، سوم اردیبهشت در این دیدار ضمن تقدیر از فعالان حوزه شعر و ادبیات استان اردبیل به هویت و قدمت استان و تاریخ ماندگار اردبیل اشاره کرد و گفت: اگر نویسندگان و مورخان نبودند تاریخی از گذشته هم نبود، اراده و همتی که نویسندگان در نگارش تاریخ و شناسایی و معرفی رجال و مشاهیر دارند، شکل دهنده هویت ملت‌هاست و ما باید قدردان این عزیزان باشیم.

وی ادامه داد: ما باید تجلیل و قدرشناسی از پیشکسوتان و بزرگان استان در عرصه‌های مختلف را فرهنگسازی کنیم و از آنان که سرمایه‌های معنوی و اجتماعی استان و کشور هستند، همواره تقدیر و تکریم کنیم و در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به نحو شایسته از آنها بهره ببریم.

مقام عالی دولت در استان افزود: فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری بسیار حساس و اثرگذار بوده و پیشکسوتانی که در این حوزه فعالیت دارند، همیشه منشأ بیشترین تأثیرات بوده و هستند.

استاندار اردبیل تنها راه نجات جامعه را توسعه فرهنگ و همگرایی و همراهی فعالان در این حوزه دانست و گفت: تألیف و نشر کتاب یکی از ابزارهای موثر در این حوزه است و شکوفایی و توسعه فرهنگی، زمینه ساز پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

عاملی با اشاره به هویت و قدمت استان و تاریخ ماندگار اردبیل گفت: اگر نویسندگان و مورخان نبودند تاریخی از گذشته هم نبود، اراده و همتی که نویسندگان در نگارش تاریخ و شناسایی و معرفی رجال و مشاهیر دارند، شکل دهنده هویت ملت‌هاست و ما باید قدردان این عزیزان باشیم.

وی در این دیدار صمیمی ضمن تقدیر از فعالیت های دکتر احد پیشگر، اظهار امیدواری کرد: امیدوارم  در دوران خدمت به حوزه فرهنگ، همواره از ظرفیت های موثر هنرمندان، شاعران و نویسندگان در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر استان بهره مند شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha