• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403020302160
  • خبرنگار : 50283

نظری خبر داد؛

فعالیت ۵ حسینیه با نام شهدا در بندرانزلی

فعالیت ۵ حسینیه با نام شهدا در بندرانزلی

ایسنا/گیلان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بندرانزلی گفت: در حال حاضر ۵ حسینیه با نام شهدا با محوریت برگزاری برنامه فرهنگی، مذهبی و محافل انس با قرآن در این شهرستان فعالیت دارند.

حسینه شاهد و ایثار که معمولا با عنوان حسینیه شهید از آنها نام برده می‌شود؛ با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اعطای مجوز از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و به حالت تولیتی توسط خانواده معظم شهداء تاسیس و اداره می‌شود.

اهم وظایف حسینیه‌های شاهد و ایثار برگزاری مراسمات مذهبی مناسبتی اعم از ولادت و شهادت،جلسات آموزش قرآن کریم، برپایی پویش‌های مردمی و کمک‌های مؤمنانه است.

در همین راستا امیر نظری امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه‌اندازی حسینیه‌های شهید با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، دینی، ایثار و شهادت  و توسط مادر، همسر و یا خواهر شهید انجام می‌شود.

نظری با اشاره به این حسینیه‌ها گفت: حسینیه شهید ابراهیم فرمانی، حسینیه شهید قلندری، حسینیه شهید رسول نجات‌رسولی، حسینیه شهید سید رضا هویت‌طلب همچنین حسینیه شهید حسین نظرپاک در شهرستان بندر انزلی فعالیت دارند.

وی افزود: متقاضیان برای راه‌اندازی و ثبت فعالیت حسینیه‌ شهید باید مکان مشخص و مناسب در نظر داشته باشند که با مراجعه به بنیاد شهید، مراحل ثبت اداری و اقدامات لازم برای تجهیز آن به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: همه حسینیه‌ها در ایام هفته مراسمات مذهبی، برنامه‌های ادعیه دارند و در مناسبت‌ها نیز مولودی، مداحی و روضه خوانی برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه به همت این حسینیه‌ها کلاس‌های قرآن ویژه بانوان برگزار می‌شود، تاکید کرد: علاوه بر این کلاس‌ها که شامل دوره‌های روخوانی و روانخوانی هستند، حسینیه‌های شهید در طول سال حداقل میزبان دو محفل انس با قرآن که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشارکت مردمی انجام و ساماندهی می‌شود هستند و به طور میانگین سالانه حداقل تا ۱۰ محفل انس قرآن توسط حسینیه‌های شهید در شهرستان بندرانزلی برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری دوره‌های بصیرتی و جهاد تبیین نیز در دستور کار این حسینیه‌ها قرار دارد که با حضور یکی از مبلغان حوزه علمیه برای مخاطبان و شرکت‌کنندگان اجرا می‌شود.

 نظری با بیان اینکه توجه به علوم روز و دانش‌افزایی برای متولیان حسینیه‌های شهید بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: سالانه متولیان حسینیه‌ها در همایش حسینیه‌های شاهد و ایثار کشور در مشهد مقدس شرکت می‌کنند و این گردهمایی فرصت مناسبی برای کسب و انتقال تجارب و دانش‌افزایی است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha