• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403020302209
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۳ اردیبهشت؛ تمدید قانون پست تا ۱۴۰۴/مصوباتی برای «سپند» وزارت دفاع

خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۳ اردیبهشت؛ تمدید قانون پست تا ۱۴۰۴/مصوباتی برای «سپند» وزارت دفاع

«مخالفت با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی»، « بررسی جزئیات تشکیل سپند در وزارت دفاع»، «پیگیری وضعیت بازار ارز» و... از مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (دوشنبه) سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی بود که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی(طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع) و رسیدگی به تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در دستورکار قرار گرفت.

خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۳ اردیبهشت؛ تمدید قانون پست تا ۱۴۰۴/مصوباتی برای «سپند» وزارت دفاع

در ابتدای این جلسه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل درباره ضرورت بررسی وضعیت بازار ارز درمجلس،‌ تاکید کرد: پیرو مسائل مربوط به ارز در روز یکشنبه با دوستان‌مان در دولت، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون‌های اقتصاد، صنعت، جهش تولید و بودجه جلسه گذاشتیم و ادامه بحث‌مان به چهارشنبه موکول شد و حتماً گزارش جمع بندی مربوط به ارز را هفته بعد  در صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

رئیس مجلس همچنین در پاسخ به تذکر سخنگوی کمیسیون اقتصادی  در انتقاد از سیاست‌های ارزی بانک مرکزی گفت: در سیاست‌های ارزی اختلاف نظری بوده و در حال بررسی است، حتماً تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی را به صحن مجلس می‌آوریم.

ناطقین مجلس

ذوالنوری: مجلس رئیس محور است/نمایندگان به بهانه گرایش‌های سیاسی کنار گذاشته می‌شوند

صفری: امیدمان در برخورد با مافیای قدرت و ثروت به نهادهای قضایی است

نوروزی: برق چاه‌ها را قطع نکنید

پاک فطرت: کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند

***

در ادامه جلسه علنی امروز،‌ نمایندگان در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان این درخواست، از مجموع ۱۸۹ رای ماخوذه، با ۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق و ۵ رای ممتنع با این تقاضا مخالفت کردند.

توضیحات نمایندگان موافق و مخالف رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی را می توانید در این لینک مرور کنید.

خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۳ اردیبهشت؛ تمدید قانون پست تا ۱۴۰۴/مصوباتی برای «سپند» وزارت دفاع

نمایندگان امروز بررسی جزییات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع) را آغاز کردند و در جریان بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این باره، مواد یک و ۲ این طرح  به تصویب رسید. 

با تصویب مواد ۳ و ۴ این طرح نیز به سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) مجوز دادند برای اجرای ماموریت‌های خود با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به ایجاد پژوهشکده و شرکت‌های تخصصی تابعه اقدام کند.

نمایندگان همچنین مصوب کردند که سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی مشمول کلیه امتیازات، ترجیحات، تخفیفات و اولویت‌های قانونی در مورد صنایع دفاعی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان شود.

خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۳ اردیبهشت؛ تمدید قانون پست تا ۱۴۰۴/مصوباتی برای «سپند» وزارت دفاع

در ادامه جلسه علنی امروز، تقاضای دو فوریت درباره طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم مطرح شد و نمایندگان بعد از استماع نظرات طراح، مخالفان و موافقان با دو فوریت این طرح مخالفت کردند سپس یک فوریت آن به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد که نمایندگان به آن رای دادند.

خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۳ اردیبهشت؛ تمدید قانون پست تا ۱۴۰۴/مصوباتی برای «سپند» وزارت دفاع

نمایندگان همچنین در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره کلیات و جزئیات لایحه دوفوریتی تمدید مدت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، با تصویب این لایحه  موافقت کردند و  مهلت اجرای آزمایشی قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵/۴/۱۳ را به مدت ۲ سال تا ۱۳ تیر ۱۴۰۴ تمدید کردند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

پورابراهیمی: التهابات بازار ارز حتماً قابل مدیریت است

انتقاد نماینده آمل از وضعیت مدیریت در آبرسانی به زمین‌های کشاورزی

نماینده دشتستان: واگذاری سهام باشگاه استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

میرمحمدی: ارز مورد نیاز دارو و شیرخشک تخصیص پیدا کند

قدردانی نقدعلی برای اجرای طرح «نور»

قالیباف در پاسخ به بابایی کارنامه: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است

انتقاد موسوی‌لارگانی از قطعی برق چاه‌های کشاورزی فلاورجان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha