• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403020302240
  • خبرنگار : 50649

یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس

‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس

ایسنا/فارس رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از توزیع یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۳۲ مکمل آهن در سال تحصیلی جاری در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه فارس خبر داد.

مریم مهارت امروز، ۳ اردیبهشت‌ماه بیان اینکه کم خونی ناشی از فقرآهن یکی از کمبودهای شایع در جهان و ایران است، گفت: به منظور پیشگیری و کنترل این موضوع، طرح مکمل یاری با قرص آهن در دختران متوسطه اول و دوم مدارس استان انجام می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال تحصیلی جاری، توزیع یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۳۲ مکمل آهن در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه با همکاری آموزش و پرورش صورت گرفته است.

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به توزیع یک میلیون و ۲۸ هزار و ۹۲۸ مکمل ویتامین دی در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه از آغاز مهر ۱۴۰۲ تاکنون، گفت: با توجه به نقشی که ویتامین دی در سلامت ایفا می‌کند و کمبود آن در دختران و پسران شایع است، مصرف ماهیانه این ویتامین به صورت مکمل ۵۰ هزار توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: بهترین منبع دریافت ویتامین دی، نور خورشید است و با توجه به اینکه نوجوانان ساعات بسیار کمی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، نیاز به دریافت ویتامین دی در این گروه سنی افزایش می‌یابد.

مهارت بیان کرد: چون گروه‌های سنی ۱۳ تا ۱۸ سال، بیشتر در معرض خطر هستند و میزان نیاز بدنی به ویتامین دی و آهن در این گروه سنی با توجه به شرایط فیزیولوژیکی و جهش رشدی که دارند بیشتر می‌شود، در طرح توزیع مکمل قرار می‌گیرند.

به گفته وی، برنامه پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در نوجوانان، طرح ملی توزیع شیر در مدارس، برنامه پایگاه تغذیه سالم با هدف ارتقای تأمین بخشی از انرژی، پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز و جلوگیری از عرضه مواد غذایی کم ‌ارزش تغذیه‌ای به دانش‌آموزان از جمله اقدامات دیگر واحد تغذیه در مدارس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha