• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403020302241
  • منبع : نمایندگی سمنان

سفال و سرامیک استان سمنان در راه نمایشگاه ایران اکسپو

سفال و سرامیک استان سمنان در راه نمایشگاه ایران اکسپو

ایسنا/سمنان معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان از حضور هنرمندان سفال و سرامیک این استان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور، ایران اکسپو در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

سمانه سلطانی‌پور امروز (سوم اردیبهشت‌ ماه) اظهار کرد: با حضور دو هنرمند سفال و سرامیک از سمنان شهر خلاق سفال و سرامیک ایران، این ظرفیت‌ صادراتی صنایع‌ دستی استان سمنان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه کشورهای هدف صادرات معرفی می‌شوند و زمینه یافتن بازار جدید برای محصولات صنایع‌ دستی و تقویت صادرات ایجاد می‌شود، گفت: هدف از شرکت در این نمایشگاه، معرفی استان در زمینه صنایع‌ دستی برای بازاریابی و صادرات است و فرصت طلایی برای ارائه توانمندی‌های استان سمنان در رشته سفال و سرامیک به بازدیدکنندگان خارجی و داخلی است.

سلطانی‌پور ادامه داد: سفال و سرامیک استان سمنان از تنوع و کیفیت بالایی برخوردار است و این قابلیت نه‌تنها در استان، بلکه می‌تواند در ایران و کشورهای مقصد صادرات قابل‌ توجه باشد.

او با بیان اینکه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور ایران اکسپو از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، افزود: حمایت از صنعتگران و هنرمندان این استان و توسعه صادرات در این حوزه می‌تواند موجب رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در استان و کشور شود.

معاون صنایع‌ دستی استان سمنان همچنین از برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان خبر داد و گفت: دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک با تدریس مجتبی قربانی شاه کوچکی با ارائه گواهینامه آموزشی در استان سمنان برگزار شد.

وی ادامه داد: طراحی بدنه سفال، رفع معایب لعاب، اصلاح و بهینه‌سازی گل و اصلاح کوره و حرارت‌دهی از سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

سلطانی‌پور گفت: اولین روز از این دوره آموزشی، با حضور ۲۰ هنرمند سفال و سرامیک شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه و مهدیشهر یکم اردیبهشت‌ ماه امسال در شهرستان سمنان برگزار شد. با حضور ۲۰ هنرمند دیگر از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی، روز دوم دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک دوم اردیبهشت‌ ماه در شهرستان شاهرود برگزار شد.

او افزود: دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان با هدف افزایش سطح دانش فنی و هنری هنرمندان صنایع‌ دستی و ارتقای صنایع‌ دستی استان با همکاری جهاد دانشگاهی استان سمنان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha