• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403020302271
  • خبرنگار : 50130

تا پایان شهریور ماه

سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: سومین زمین چمن مصنوعی مدارس استثنایی استان تا پایان شهریور ماه سال جاری در مدرسه احیاء دهگلان به بهره‌برداری می رسد.

هاشم ناظمی جلال، امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت در جمع خبرنگاران استان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش را ایجاد امکانات ورزشی عادلانه عنوان و اظهار کرد: این زمین فوتسال سومین چمن مصنوعی (درون مدرسه‌ای) مدارس استثنایی استان است که تحول شگرفی را در فضای ورزشی این مدرسه به همراه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح ورزشی با تخصیص ۳ میلیارد ریالی از محل فصل پنجم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان در مساحت ۵۰۰ متر برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه به بهره برداری می رسد تا بتوانند در فضای ایمن تر به ورزش بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان‌ عنوان کرد: ۵۷ دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی، ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه، پیش حرفه‌ای و کاردانش خاص در مدرسه احیاء از آموزش و پرورش استثنایی خدمات آموزشی، پرورشی توانبخشی و حمایتی دریافت می‌کنند.

وی، خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه را ارزشمند و دارای برکات معنوی زیادی دانست و افزود: دانش آموزانی در گروه‌های معلولیت نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، چند معلولیتی، جسمی حرکتی و طیف اتیسم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

ناظمی جلال ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه جاری این زمین فوتسال در قالب طرح شهید سلیمانی و با هدف ترویج ورزش دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان تأکید کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

ناظمی جلال در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌ها و ساحت‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد، خاطرنشان کرد: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha