• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403020302289
  • خبرنگار : 50107

یک مسئول در شورای اسلامی شهر:

بودجه ۱۴۰۳ شهرداری مشهد نتوانسته تاکنون تایید هیات تطبیق فرمانداری را بگیرد

بودجه ۱۴۰۳ شهرداری مشهد نتوانسته تاکنون تایید هیات تطبیق فرمانداری را بگیرد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد گفت: متاسفانه تاکنون با کم‌کاری دوستان بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ نتوانسته تایید هیات تطبیق فرمانداری را بگیرد که این تاخیر در تایید نهایی امور مالی شهرداری خلل ایجاد می‌کند.

مجید دبیریان امروز ۳ اردیبهشت‌ماه، در صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، در تذکری به شهردار اظهار کرد: جناب شهردار مطابق ماده ۲۶ آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها، مسئولیت تنظیم بودجه برعهده شهرداری است که شهردار بودجه را تنظیم و ارسال و شورا نیز مصوب کرده و برای تایید نهایی به فرمانداری ارسال می‌شود.

وی افزود: متاسفانه تاکنون با کم‌کاری دوستان بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ نتوانسته تایید هیات تطبیق فرمانداری را بگیرد که این تاخیر در تایید نهایی امور مالی شهرداری خلل ایجاد می‌کند. شهردار دستور ویژه دهند و فردی را برای تاییدیه و رفع ابهامات بودجه شهرداری در هیات تطبیق مامور کنند.

در ادامه موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در تذکری عنوان کرد: ما بودجه را تصویب کردیم و به کمیته انطباق ارسال شده اما کمیته ابهام گرفته و برگشت خورده که ما دوباره اصلاح کردیم. با این وضعیت ابلاغ بودجه به نیمه دوم یا انتهای اردیبهشت می‌رسد، بنابراین الان تمام هزینه‌کردهای شهرداری خلاف قوانین و مقررات است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید مشکلی ایجاد نشود، الان باید یک‌ دوازدهم یا دو دوازدهم ابلاغ شود تا شهرداری کار خود را انجام دهد. الان بودجه مصوب نداریم که شهرداری براساس آن کاری انجام دهد. یکی از اشکالات اساسی ما این است که یک نفر کارشناس در فرمانداری نشسته و برای ۱۵ نفر در اینجا تصمیم می‌گیرد و از موضوعات فنی و کارشناسی ما نیز مطلع نیستند. فرماندار فکری برای این موضوع کرده و از متخصص استفاده کنند.

در بخش دیگری از جلسه هاشم دائمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به هیات رئیسه تصریح کرد: ما در اسفند طرح سوال از شهردار را به ثبت رساندیم اما چون در آستانه استقبال از بهار بود، مهلتی به ایشان دادیم که پاسخ ما را بعد از فرایند استقبال از بهار بدهند. مهلت قانونی طرح سوال از شهردار دو هفته است.

وی اضافه کرد: من به هیات رئیسه انتقاد جدی دارم که طرح سوال را بعد از گذشت یک ماه و نیم در دستور کار این جلسه قرار ندادند و هیچ پاسخی از سمت شهردار و تیم‌شان به شورای شهر انعکاس پیدا نکرده است. طرح سوال حق قانونی اعضای شورا است و باید در مهلت قانونی آن نسبت به این موضوع توجه جدی شود. رئیس شورا باید در این زمینه از شهردار مطالبه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha