• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403020302308
  • خبرنگار : 50635

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

جشنواره رسانه‌ای برای تولید محتوای تخصصی سلامت برگزار خواهد شد

جشنواره رسانه‌ای برای تولید محتوای تخصصی سلامت برگزار خواهد شد

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در هفته سلامت در شهر بندرعباس جشنواره رسانه‌ای با حضور خبرنگاران در پارک غدیر برای تهیه خبر و نشست‌های تخصصی حوزه سلامت برگزار خواهد شد.

غلامعلی جاودان امروز (سوم اردیبهشت ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، عنوان کرد: هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت ماه است با همزمان با سراسر کشور با شعار «سلامت خانواده و مشارکت مردم» آغاز شده است.

وی افزود: در این هفته برنامه‌های مختلف و متفاوتی در زیر مجموعه‌های شبکه بهداشت و درمان و تابعه برگزار می‌شود که مهم‌ترین گزارش‌ها از اقدامات انجام شده، بهداشت و درمان از طریق روندهای مختلف از جمله اصحاب رسانه، دستگاه‌های اجرایی و نماز جمعه‌ها به اطلاع عموم مردم رسانده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: در هفته سلامت در شهر بندرعباس جشنواره رسانه ای با حضور خبرنگاران در پارک غدیر برگزار می‌شود که برای تهیه خبر و نشست‌های تخصصی حوزه سلامت رقم خواهد خورد.

جاودان ادامه داد: در بحث پیشگیری موضوع سلامت خانواده از برنامه های که به صورت ویژه باید مورد توجه قرار گیرد و با مشارکت مردم و همکاری مسئولان و خیرین، شهروندان سواد سلامت و همراهی خود را در بحث های سلامتی خودشان افزایش دهند.

وی اظهار کرد: شعار وزارت بهداشت در واقع این است که هر شهروند ایرانی یک مراقب سلامت داشته باشد و این شهروند با مراجعه و پیگیر مراقب سلامتی خود باشد. چرا که درصد زیادی از بیماری‌های غیر واگیر که شاخص ترین آنها فشار خون است در نتیجه باعث ایجاد سکته های قلبی و عروقی است امیدواریم با این آموزش ها و مشارکت مردم با نظام سلامت شاهد کمبود و مدیریت فشار خون باشیم و شهروندان ما سالم تر زندگی کنند و نیاز به مراجعه به بیمارستان و درمانگاه برای مصرف دارو نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: سلامت خانواده یکی از برنامه هایی است که با اجرای کامل آن در شهرستان ها و مناطق روستایی مثمر ثمر است، و در سال گذشته از حاجی آباد و بندرلنگه شروع و در بقیه شهرستان ها به طور کامل اجرا شد و امسال نیز با روند خوبی در حال اجرا است.

به گفته جاودان، در حوزه تامین زیر ساخت های درمانی، ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در دستور کار استان است و با کمک مسئولان و کمک ویژه استاندار و همراهی نمایندگان مجلس و دولت این اتفاق بیفتد.

وی افزود: در سال گذشته استقرار و تأسیس دانشگاه علوم پزشکی در شرق و غرب استان اقدام مهمی بود که با صدور مجوزهای نهایی استقلال کامل این دانشکده ها را در سطح ملی، وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی خدمات بهداشتی و درمانی در شرق و غرب استان در شهرستان های میناب و بندر لنگه به آنها واگذار شود و مردم دسترسی بهتری به خدمات داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha