• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403020302354
  • خبرنگار : 50646

رئیس کل دادگستری گیلان:

رسانه در اولویت‌بندی مشکلات گیلان به دستگاه قضا کمک کنند

رسانه در اولویت‌بندی مشکلات گیلان به دستگاه قضا کمک کنند

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه اولویت‌بندی مشکلات در استان توسط دستگاه قضا انجام می‌شود، گفت: در حال بررسی اولویت‌های مهم گیلان هستیم و رسانه‌ها نیز می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز سوم اردیبهشت ماه در نشست با مدیران خبرگزاری‌های استان گیلان، با اشاره به گرامیداشت روز سپاه پاسداران که به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد، اظهار کرد: فتوحات کشور در عرصه بین‌المللی به واسطه تلاش سربازان انقلاب و ولایت اتفاق افتاده و دشمنان را نابود و دوستان را خرسند کرده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه در کشور، افزود: نقش رسانه‌ها در تاریخ اسلام و حادثه کربلا بسیار پررنگ و تاثیرگذار بوده است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه خبرنگاران باید امانت‌دار و دقیق باشند، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در بیان مشکلات به دستگاه قضا دارند و به دلیل ارتباط با جامعه می‌توانند خدمتگزاران استان را در خدمت‌رسانی مطلوب به مردم، یاری رسانند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه استان گیلان از موضوعات مختلف رنج می‌برد، تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند با اولویت‌بندی مسائل و مشکلات استان آنها را از مسئولان و دستگاه قضا مطالبه کنند و پیگیر این امور باشند.

وی با بیان اینکه اولویت‌بندی مشکلات در استان توسط دستگاه قضا انجام می‌شود، گفت: در حال بررسی اولویت‌های مهم گیلان هستیم و رسانه‌ها نیز می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

رئیس کل دادگستری گیلان ادامه داد: دستگاه قضایی استان به دنبال این است که در مواجهه با اصحاب رسانه‌ و گزارشگران فساد که برای آنها قانون وجود دارد، آئین‌نامه تدوین کند و قوانین و مقررات مرتبط با رسانه و نوع مواجهه و حمایت دستگاه قضا با رسانه در دست بررسی است.

وی با اشاره به قدمت رسانه در گیلان، خاطرنشان کرد: به اهمیت و نقش رسانه‌ها واقف هستیم و رسانه می‌تواند یک حرکت رو به جلو، کم هزینه و پرفایده برای استان و کشور فراهم کند، به همین دلیل از کسانی که در این عرصه حضور و مطالبه به حق دارند، حمایت می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به تشکیل پرونده برای یک فعال رسانه‌ای در استان، گفت: برای این فعال رسانه‌ای به دلیل طرح یک پرسش، قرار صادر شد که پس از اطلاع بنده و بررسی به عمل آمده، پرونده وی از دستگاه قضا خارج شد، زیرا این فعال رسانه‌ای به رسالت خود عمل کرده بود. اگر مطالبات از مسئولان نباشد ممکن است ما مسئولان دیر به‌ وظایفمان عمل کنیم و اگر تکلیفی داریم، با به موقع عمل کردن به وظایف، باید مردم را از این موهبت بهره‌مند سازیم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی از اصحاب رسانه استان خواست تا دغدغه‌های ملی، استانی و عمومی را بیان کنند و تاکید کرد: دستگاه قضای استان گیلان با بررسی و پیگیری این دغدغه‌ها برای رفع مشکلات و مسائل استان گام بر می‌دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha