• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403020302375
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۳ اردیبهشت؛ رئیسی در پاکستان/پشتیبانی دولت از کمیته امداد

اخبار سیاسی ۳ اردیبهشت؛ رئیسی در پاکستان/پشتیبانی دولت از کمیته امداد

«سفر رئیسی به پاکستان»،‌ «بررسی جزییات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع» از موضوعات مهم خبری سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، بامداد امروز رئیس‌جمهور به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیأتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، با بدرقه معاون اول رئیس‌جمهور، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از وزراء، عازم پاکستان  و با استقبال ریاض حسین پیرزاده، وزیر کار و مسکن پاکستان و جمعی از مقامات این کشور وارد اسلام‌آباد شد.

رئیس دولت سیزدهم در بدو ورود به پاکستان با «محمد اسحاق‌دار» وزیر امور خارجه این کشور که برای خوش‌آمدگویی در هتل محل اقامت رئیس جمهور حضور یافته بود، دیدار کرد و با بیان اینکه اگر همه کشورها و ملل اسلامی با یکدیگر وحدت داشتند، رژیم صهیونیستی نمی‌توانست تا این حد به فلسطینیان مظلوم، بی‌گناه و بی‌دفاع غزه ظلم کند، اظهار داشت: صهیونیست‌ها از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند، لذا در برابر راهبرد دشمن برای تداوم اختلاف میان امت اسلامی، راهبرد ما وحدت است.

سید ابراهیم رئیسی که برای سفر ۲ روزه به پاکستان سفر کرده است، در محل کاخ نخست وزیری این کشور به شکل رسمی از سوی شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان مورد استقبال قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و پاکستان، سران دو کشور از گارد تشریفات حاضر سان دیده و رئیسی به رسم دوستی و یادبود نهالی در محوطه دفتر نخست‌وزیری پاکستان غرس کرد.

در جریان این سفر  ۸ سند همکاری، توافق‌نامه و تفاهم‌نامه بین هیات‌های عالی‌رتبه ایران‌ و پاکستان و در حضور مقامات عالی‌رتبه دو کشور به امضای طرفین رسید.

سپس نشست خبری مشترک سید ابراهیم رئیسی با شهباز شریف برگزار شد.

رئیس‌جمهورضمن ابلاغ سلام رهبری انقلاب و ملت ایران به مردم پاکستان، با بیان اینکه تدوام همکاری بین دو کشور در جهت منافع دو کشور تعریف می‌شود، اظهار کرد: ما مایل به ارتفای این روابط در سطوح بالا میان دو کشور هستیم. سطح روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور قابل قبول نیست و در گام اول ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

نخست‌وزیر پاکستان هم از همکاری مشترک با ایران در حوزه‌های مرتبط با انرژی خبر داد و با یادآوری اینکه ایران اولین کشوری بود که پاکستان را به رسمیت شناخت، گفت: توافق کردیم که در تجارت دوجانبه، سرمایه‌گذاری مشترک و همکاری در حوزه انرژی همکاری داشته باشیم.

در پی سفر رئیس جمهور به پاکستان، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با ایسنا تاکید کرد که انتظار می‌رود با سفر رئیس جمهور به پاکستان شاهد تعمیق روابط بین دو کشور به خصوص در حوزه اقتصادی باشیم.

****

بررسی جزییات «طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع» در جسله علنی امروز مجلس شورای اسلامی آغاز شد و نمایندگان در جریان بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این باره، مواد یک و ۲ این طرح  به تصویب رسید. 

با تصویب مواد ۳ و ۴ این طرح نیز به سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) مجوز دادند برای اجرای ماموریت‌های خود با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به ایجاد پژوهشکده و شرکت‌های تخصصی تابعه اقدام کند.

نمایندگان همچنین مصوب کردند که سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی مشمول کلیه امتیازات، ترجیحات، تخفیفات و اولویت‌های قانونی در مورد صنایع دفاعی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان شود.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (دو شنبه) سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

****

امروز همچنین نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

محمد مخبر در این مراسم با قدردانی از اقدامات و تلاش های کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای توانمندسازی و حمایت از مددجویان و به ویژه با تمرکز بر دانش آموزان و نسل جوان تحت پوشش این سازمان، گفت: کشور ما از ظرفیت های خدادادی و منابع طبیعی بسیاری برخوردار است اما مزیت بزرگ تر و ارزشمند تر حضور همین نیروی جوان و تحصیلکرده است که به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت های کشور را شکوفا می سازد.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم و رئیس جمهور اعتقاد و ایمان محکمی به فعالیت های کمیته امداد دارند و دولت خود را موظف به پشتیبانی از این سازمان مردمی در راستای کاهش فقر و محرومیت در کشور می داند.

به مناسبت چهل و پنجمین سالروز ترور سرلشگر محمدولی قرنی اولین رییس ستاد مشترک ارتش ایران ایسنا در گزارشی با عنوان«مصائب یک سرلشگر ارتش» به مرور این واقعه تاریخی پرداخته که در بخشی از این گزارش آمده است: سرلشگر محمدولی قرنی ۷۱ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با شلیک دو گلوله به سینه و پا در منزلش در خیابان پهلوی به شهادت رسید. او اولین فرمانده نظامی و نخستین رییس ستاد مشترک ارتش ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که بعد از شهادت به درجه سرلشگری ارتقاء یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha