• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403020302493
  • خبرنگار : 30147

راه‌اندازی تنها سینمای شهر قوچان پس از سال‌ها

راه‌اندازی تنها سینمای شهر قوچان پس از سال‌ها

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست آموزش‌وپرورش شهرستان قوچان از راه‌اندازی موقت تنها سینمای قوچان با مشارکت آموزش ‌و پرورش و ستاد اکران‌های مردمی عمار خبر داد.

جواد واعظ امروز، ۳ اردیبهشت‌ماه، در حاشیه مراسم اکران آزمایشی فیلم آسمان غرب در تنها سینمای شهر قوچان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: سینما دانش شهر قوچان که متعلق به اداره آموزش ‌و پرورش این شهرستان است دهه ۶۰ آغاز به کار کرد و تا دهه ۷۰ به نمایش فیلم می‌پرداخت.

وی با بیان اینکه بنا به دلایلی این سینما تا دهه ۹۰ تعطیل شد، اظهار کرد: هرچند توسط بخش خصوصی سینما مجدداً بازگشایی شد اما با آغاز همه‌گیری کرونا تعطیل شد.

سرپرست آموزش‌ و پرورش شهرستان قوچان افزود: با بهبود شرایط اجتماعی و اجازه بازگشایی اماکن فرهنگی همچون سینماها در سراسر کشور سینما دانش بنا به دلایل و مشکلات خاصی که وجود داشت موفق به بازگشایی نشد.

واعظ با بیان اینکه همتی برای بازگشایی سینمای شهر قوچان وجود نداشت، گفت: متأسفانه این روند باعث شد که منابع مالی سینما که بخشی از بیت‌المال است به سمت مستهلک شدن برود به‌ گونه‌ای که در حال حاضر برای بهسازی سیستم صوت، پرده، صندلی‌ها و غیره به مبلغی حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی اظهار کرد: با توجه ‌به نیاز شهروندان و به ‌ویژه نوجوانان به فضای فرهنگی سینما احساس کردیم بازگشایی سینما در این برهه زمانی نیاز فوری است و به همین دلیل مقرر شد با انعقاد یک تفاهم‌نامه با اکران‌های مردمی عمار به‌ صورت آزمایشی به مدت یک‌ماهه سینما راه‌اندازی شود.

سرپرست آموزش‌ و پرورش شهرستان قوچان اظهار کرد: تلاش می‌شود پس از مشاهده میزان استقبال مردمی از اکران‌های روز سینما با همکاری مردم، خیرین، سرمایه‌گذاران و دیگر نهادها به استانداردهای لازم برسد و به ‌صورت کامل راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه اکران نخست با همکاری بسیج دانشجویی و برای دانشجویان بسیجی انجام شد، تصریح کرد: در روزهای آتی برای اقشار مختلف مردم اکران فیلم آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha