• سه‌شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403020402591
  • خبرنگار : 71603

به منظور جلوگیری از تجمع حامیان فلسطین؛

حیاط دانشگاه هاروارد تعطیل شد!

حیاط دانشگاه هاروارد تعطیل شد!

دانشگاه هاروارد اعلام کرد که قدیمی‌ترین محوطه این دانشگاه که به "حیاط هاروارد"(harvard Yard) معروف است، به دلیل جلوگیری از تجمع اعتراضی دانشجویان در دفاع از مردم فلسطین تا روز جمعه تعطیل است. 

به گزارش ایسنا به نقل از هاروارد کریسمون، در بحبوحه موج جدید از تظاهرات قابل توجه طرفداران فلسطین در دانشگاه‌های سراسر آمریکا از جمله دانشگاه کلمبیا و دانشگاه ییل، دانشگاه هاروارد نیز دسترسی به محوطه "حیاط هاروارد" را تا بعد از ظهر جمعه به دلیل پیش‌بینی اعتراضات دانشجویان و جلوگیری از انجام این اعتراضات، محدود کرد. 

 این تعطیلی‌ها نشان از این دارد که مدیریت دانشگاه هاروارد امیدوار است از وجهه عمومی خود محافظت کند و چیزی که در دانشگاه کلمبیا رخ داد، برای دانشگاه هاروارد رخ ندهد. جایی که بیش از ۱۰۰ دانشجو توسط اداره پلیس شهر نیویورک به دلیل شرکت در یک اردو حامی فلسطین در دانشکده اصلی بازداشت شدند. 

در پی تعطیلی بخش مذکور در دانشگاه هاروارد،علامیه تعطیلی روی درهای ورودی حیاط منتشر شده و اعلام شده که اقدامات انضباطی علیه دانشجویان و شرکت‌های وابسته به دانشگاه هاروارد که سازه‌های غیرمجاز مانند چادر یا میز را وارد محوطه می‌کنند، انجام می شود. 

حیاط دانشگاه هاروارد تعطیل شد!

از آنجا که در حیاط هاروارد، بخش‌های متعددی مانند قدیمی‌ترین کتابخانه‌ها، کلیسا، دپارتمان‌های مختلف و دفتر ریاست دانشگاه وجود دارد، به کارکنان و دانشجویان فعال در لین بخش‌ها ایمیلی ارسال و در آن عنوان شد که این تعطیلی‌ها "از روی احتیاط فراوان و با اولویت ایمنی جامعه دانشگاهی هاروارد" انجام می‌شود.

دستگیری‌های گسترده در دانشگاه کلمبیا موجی از اعتراضات و همبستگی را در دانشگاه‌های سراسر آمریکا در پی داشته است که دانشگاه هاروارد هم از این قاعده مستثنی نبوده است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha