• سه‌شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403020403155
  • خبرنگار : 50649

خبر خوش برای دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته تحصیلی در فارس

خبر خوش برای دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته تحصیلی در فارس

ایسنا/فارس سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.

علیرضا شجاعی‌پور امروز، ۴ اردیبهشت در جلسه توجیهی تغییر رشته، جهش تحصیلی و تکرار پایه دانش‌آموزان با شرکت حضوری معاونان آموزش متوسطه نواحی چهارگانه شیراز و حضور برخط معاونان آموزشی ادارات، کارشناسان آموزش متوسطه نظری، فنی حرفه‌ای و کاردانش، کارشناسان سنجش و ارزشیابی تحصیلی، کارشناسان مشاوره، مدیران متوسطه نظری و مشاوران مدارس سراسر استان اظهار کرد: با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، جهش تحصیلی را به دانش‌آموزان پیشنهاد نمی‌کنم.

وی در خصوص تکرار پایه افزود: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا بلامانع است لذا تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.

وی در خصوص تغییر رشته اضافه کرد: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کند. البته دانش‌آموز می‌تواند در شهریورماه نیز در امتحانات تغییر رشته شرکت کند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: هر چند دانش‌آموز می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خرداد ماه است.

شجاعی‌پور با بیان اینکه مدارس خاص، دارای مقررات ویژه‌ای هستند لذا درمورد دانش‌آموزان متقاضی شرکت در آزمون تغییر رشته، الزاما باید مقررات مذکور رعایت شود، افزود: در فرآیند تغییر رشته دانش‌آموز باید در دروس مشترک، نمره قبولی را کسب کرده باشد.

وی ادامه داد: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.

سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریورماه شرکت کنند اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

رئیس اداره سنجش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: مصوبات کنکور به آموزش و پرورش مربوط نمی‌شود، لذا این سازمان سنجش است که باید پاسخگوی بسیاری از سوالات باشد، بنابراین هر گونه صحبت و پاسخگویی کارشناسان سنجش باید بر اساس مستندات باشد.

امیر شیرازی‌نژاد افزود: در راستای آمادگی بیشتر دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات نهایی، در سال‌های اخیر استان فارس آزمون‌های شبه نهایی را برگزار می‌کرد، اما در سال جاری وزارت آموزش و پرورش به صورت هماهنگ آزمون‌های شبه نهایی را در سراسر کشور برگزار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha