• سه‌شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403020403237
  • خبرنگار : 71049

نگاه ویژه ایران به اجلاس دبیران شورای امنیت کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ

نگاه ویژه ایران به اجلاس دبیران شورای امنیت کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ

دبیر شورای عالی امنیت ملی در بدو ورود به روسیه اعلام کرد که در اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورها و نیز اجلاس دبیران شورای امنیت کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ، احقاق حق مردم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی اکبر احمدیان روز سه‌شنبه در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی پولکووا سن‌پترزبورگ در جمع خبرنگاران افزود: این دو اجلاس از این منظر مورد توجه جمهوری اسلامی ایران هستند که وجه اشتراک آنها، تلاش برای تقویت نگاه چندجانبه‌گرایانه و مقابله با انحصار غربی در حوزه امنیت و دیگر عرصه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص امنیتی منطقه و حوادثی که امروز در دنیا می‌گذرد، از جمله مسأله فلسطین و ظلمی که به مردم غزه می‌شود و تجاوزهایی که رژیم صهیونیستی به کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران داشته است، نگاه ویژه‌ای به این اجلاس داریم و تلاش می‌کنیم نگاه خودمان را در این اجلاس بیان کنیم و شرایطی را برای احقاق حق مردم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران فراهم آوریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در سفر به سن‌پترزبورگ، دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با همتایان خود از سایر کشورها خواهد داشت، افزود: در این دیدارها، مسائل مورد علاقه دوجانبه مورد بحث و گفت‌وگو خواهد بود و علاوه بر آن، موضوعاتی همچون تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران و نیز تداوم ظلم این رژیم به مردم غزه و رفح در فلسطین از دیگر موضوعات مورد بحث خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت جاری، به نظر می‌رسد وحشی‌گری روزافزون رژیم صهیونیستی، سایر کشورهای منطقه را متاثر کرده است و به نظر می‌رسد که عراق هم به فهرست کشورهای معترض به وحشی‌گری صهیونیست‌ها افزوده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha