• چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403020503483
  • خبرنگار : 71660

اعتراض حامیان فلسطین در نزدیکی منزل «چاک شومر»

اعتراض حامیان فلسطین در نزدیکی منزل «چاک شومر»

همزمان با اینکه مجلس سنای آمریکا بسته کمکی میلیارد دلاری را برای رژیم صهیونیستی تصویب کرد، معترضان حامی فلسطین در نزدیکی منزل «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنا، واقع در حوالی بروکلین نیویورک علیه کمک‌های واشنگتن به تل‌آویو دست به اعتراض زدند.

به گزارش ایسنا، سنای آمریکا به اتفاق آرا امروز – چهارشنبه – لایحه بسته کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد و بعد آن را برای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ارسال خواهد کرد.

روزنامه نیویورک پست به نقل از گروه‌های حامیان فلسطین و سازمان‌های ضدصهیونیستی که بیانیه‌ای مشترک را صادر کرده‌اند، نوشت: «صدها نفر خطر دستگیری را به جان خواهند خرید و از سناتور شومر که اخیرا اظهارات تندی را علیه نتانیاهو عنوان کرد، می‌خواهند که اقدام بعدی را اتخاذ کرده و ارسال تسلیحات را متوقف سازد.»

طبق تصاویر و ویدئوهای منتشر شده، بیش از ۱۰۰ نفر از معترضان حامی فلسطین در بروکلین که منزل چاک شومر در حوالی آن قرار دارد، توسط پلیس متفرق شدند.

هم‌چنین برخی از معترضان ضداسرائیلی از جمله سازمان‌های فعال یهودی به دلیل ایجاد ترافیک در خیابان دستگیر شدند.

نیویورک پست در گزارشی نوشت که پلیس گروهی از معترضان را دستگیر و آنها را به داخل اتوبوس‌هایی هدایت کرد.

اعتراض حامیان فلسطین در نزدیکی منزل «چاک شومر»

اعتراض حامیان فلسطین در نزدیکی منزل «چاک شومر»

معترضان همچنان که دست‌های یکدیگر را گرفته بودند، یکصدا شعار «آتش‌بس هم‌اکنون»، «بگذارید غزه زندگی کند» و «بودجه نسل‌کشی را متوقف کنید»  سر می‌دادند.

چاک شومر روز سه‌شنبه در اقدام کنگره آمریکا جهت تخصیص بودجه به رژیم صهیونیستی در شبکه‌ اجتماعی ایکس نوشت: «این یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که کنگره امسال تصویب کرد تا از امنیت آمریکا و آینده دموکراسی محافظت کند.»

این لایحه کمک امنیتی از جمله شامل کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی و بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین است. این بسته که مجموع ارزش آن ۹۵ میلیارد دلار است، با رای ۷۹ به ۱۸ به تایید سناتورهای آمریکایی رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha