• چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403020503713
  • خبرنگار : 50024

تولید ۷۶۲ کیلوگرم خاویار در البرز

تولید ۷۶۲ کیلوگرم خاویار در البرز

ایسنا/البرز مدیرکل دامپزشکی استان البرز با تاکید بر اینکه نظارت‌های بهداشتی از چرخه تولید تا مصرف دام و طیور با حساسیت زیادی انجام می‌شود، گفت: اگر این فرایند به درستی انجام نشود، احتمال انتقال ۸۰۰ بیماری مشترک از دام و طیور به انسان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رفیعی پور در نشست خبری روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در پاسخ به اینکه آیا سال گذشته اپیدمی خاصی در استان گزارش شده، اظهار کرد: خوشبختانه با واکسیناسیون به موقع، بین ۸۵ تا ۱۰۰ درصد پیشگیری در خصوص ابتلا به بیماری‌های مختلف در جمعیت دام، طیور و آبزیان استان صورت گرفته و کانونی در این خصوص مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: سال گذشته برای تامین پروتئین حیوانی مردم البرز ۱۶۱ هزار راس دام ذبح شد که ۲۷ هزار کیلوگرم از آنها به دلیل برخی مشکلات از چرخه توزیع حذف شد.

این مسئول تصریح کرد: علاوه براین، طی این مدت ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه در حوزه طیور ذبح شد  که ۷۳ هزار کیلوگرم از آنها غیر قابل مصرف بود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت‌های بهداشتی از چرخه تولید تا مصرف دام و طیور با حساسیت زیادی انجام می‌شود، گفت: اگر این فرایند به درستی انجام نشود، احتمال انتقال ۸۰۰ بیماری مشترک از دام و طیور به انسان وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی البرز در ادامه با اشاره به بخشی از تولیدات سال گذشته استان اشاره کرده و گفت: طی این مدت ۳۰۸ هزار قطعه آبزیان صنعتی، ۳۴۳ هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ، ۳۰۰ هزار پودر گوشت، ۱۱ میلیون و ۶۰۰ کیلوگرم تخم مرغ، ۶۱ هزار قطعه جوجه یک روزه و ۷۶۲ کیلوگرم خاویار در استان تولید شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۸ مرکز تولید واکسن، مکمل و خوراک دام و طیور در البرز فعال است، توضیح داد: برای این مراکز ۴۰۴ فقره پروانه ساخت صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی البرز ابراز کرد: در حال حاضر ۲۹ فرآورده و تولیدات دام و طیور از البرز به سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور صادر می‌شود.

رفیعی‌پور با بیان اینکه اسفند سال گذشته ۳۴۰۰ بازدید از واحدهای تولید و عرضه تولیدات دام و طیور انجام شده، گفت: در این بازدیدها هشت هزار کیلوگرم فرآورده ضبط و شش هزار کیلوگرم از آنها معدوم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha