• چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403020503800
  • منبع : بازار

تدریس خصوصی شیمی محض

تدریس خصوصی شیمی محض

دانشجویان معمولا برای امتحانات نهایی دانشگاه برای دروس متفاوت چون شیمی معدنی ۱ یا شیمی آلی ۱ به تدریس خصوصی شیمی محض روی می‌آورند. همچنین کسانی که می‌خواهند

به گزارش ایسنا به نقل از استاد بانک، شما تنها کسی نیستید که در ابر مفاهیم شیمی محض چون ترمودینامیک برای انتقال انرژی ، پیوند شیمیایی برای نگه‌داشتن مولکول‌ها در کنار یکدیگر و شیمی معدنی برای بررسی ترکیبات غیرآلی غرق شده است. در این شرایط تدریس خصوصی شیمی محض با جدیدترین متدهای روز برای تحلیل مسائل شیمی به‌گونه‌ای که قابل فهم باشند، انتخاب بهترین روش برای انجام محاسبات استوکیومتری برای حل سریع‌تر پیشنهاد می‌شود.

از نگاه منطقی بهره‌ بردن از دانش معلم خصوصی شیمی پیشنهاد خوبی است. بااین‌حال چالش انتخاب مدرس حرفه‌ای برای رسیدن به نتیجه در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری و رسیدن به رتبه مورد تایید برای قبولی، چالش سطحی و ساده‌ای نیست. به‌همین‌دلیل در این مطلب به بررسی مزایای استفاده از علم مدرس خصوصی شیمی محض، چگونگی انتخاب بهترین مدرس درس شیمی خواهیم پرداخت.

مزایای متعدد تدریس خصوصی شیمی محض

شیمی محض یکی از جذاب‌ترین رشته‌ها برای علاقه‌مندان به بررسی خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مواد از جمله پیوند شیمیایی از جمله پیوندهای کووالانسی، ساختار اتم به‌عنوان جزء اصلی سازنده مواد، تعادل شیمیایی که در طول زمان برای مواد ناپایدار رخ می‌دهد و سایر مباحث پایه‌ای شیمی چون آرایش الکترونی و ساختار اتم است.

دانشجویان معمولا برای امتحانات نهایی دانشگاه برای دروس متفاوت چون شیمی معدنی ۱ یا شیمی آلی ۱ به تدریس خصوصی شیمی محض روی می‌آورند. همچنین کسانی که می‌خواهند در آزمون‌های کارشناسی شیمی محض شرکت کنند، باید در دروسی چون شیمی فیزیک، شیمی پلیمر و سایر دروس متخصص شوند تا قبولی حاصل شود. مزایای تدریس خصوصی شیمی به شرح زیر است:

برطرف کردن ابهام دانشجویان: مفاهیم شیمی محض از جمله شیمی آلی نیاز به تحلیل مسائل برای مباحثی چون سنتز و واکنش‌ها و انتخاب روش حل مناسب برای صرفه‌جویی در زمان آزمون‌هایی چون کنکور دارند.

سطح‌سنجی دانشجو باعث می‌شود که مدرس باتوجه‌به نقاط ضعف و قوت دانشجو تدریس را انجام دهد.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در رابطه با مزیت‌های تدریس شیمی محض به صورت خصوصی دارید، سایت Top Universities در مقاله‌ای تحت عنوان The Benefits of Private Chemistry Tutoring سایر مزایا را نوشته‌اند. همچنین در سایت The Balance Careers مزایای تدریس خصوصی شیمی محض برای پیشرفت تحصیلی ذکر شده است.

انتخاب معلم خصوصی شیمی محض مناسب

تدریس خصوصی شیمی محض
انتخاب معلم شیمی


 

چالش انتخاب مناسب‌ترین مدرس خصوصی نه‌تنها در درس شیمی، بلکه در کلیه دروس وجود دارد. به‌همین‌دلیل در زمان انتخاب باید فهرست زیر را بررسی کنید.

تعیین نیازها و اهدافتان از تدریس خصوصی شیمی محض

همانطور که در سایت https://www.skooli.com به‌عنوان یک پلتفرم آنلاین آموزش متمرکز بر تدریس خصوصی اشاره شده است، باید ابتدا نیاز و هدفتان را تعیین کنید تا در زمان کم به نتیجه برسید.

به‌عنوان‌مثال اگر در حل مسائل شیمی آلی در سرفصل مسائل پیچیده شیمی یا سنتزها دچار مشکل هستید، باید این مورد را به‌صورت فهرست‌وار بنویسید تا با مدرس مشکلات را بررسی کنید.

بررسی رزومه و سابقه کاری معلمان

رزومه، سابقه‌کاری و به‌خصوص نظرات دانشجویان منبع بسیار خوبی برای انتخاب مدرس خصوصی است. به‌همین‌دلیل پلتفرم‌های آموزشی چون استاد بانک یا پلتفرم بین‌المللی https://tutorme.com بخشی را در پلتفرم به رزومه و سابقه کاری مدرسان اختصاص می‌دهد. با مطالعه این بخش و انتخاب مدرسانی که سابقه و روزمه خوبی دارند، در زمان خود صرفه‌جویی خواهید کرد. پیشنهاد ما به شما فهرست کردن لیست مدرسان واجد شرایط و در نهایت مقایسه آن‌ها با یکدیگر است.

مصاحبه با چند معلم خصوصی و مقایسه آنها

پس از انتخاب چند مدرس به‌عنوان کاندید تدریس، بهتر است با مدرسان انتخاب شده مصاحبه‌ای کوتاه انجام دهید. در مصاحبه مشکل خود را بیان کنید و از مدرس بخواهید که راه‌حل پیشنهاد دهد.

در این مصاحبه نوع بیان و چگونگی انتقال مفاهیم را درنظر بگیرید. همچنین از مدرس بخواهید که منابع تدریس خود مانند کتاب‌های درسی چون شیمی فیزیک نوشته ایرا لوین، فیلم‌های آموزشی برای مباحث مفهومی چون قانون هس یا وب‌سایت‌های آموزشی که قرار است در طول تدریس از آن‌ها کمک بگیرد را معرفی کند.

برقراری ارتباط موثر با معلم خصوصی

معمولا در جلسه مصاحبه چگونگی ارتباط اولیه مشخص می‌شود. مهارت مدرس خصوصی در ارتباط گرفتن در نتیجه نهایی تاثیر قابل‌توجهی دارد. برخی از پلتفرم‌ها چون استادبانک پروسه جذب مدرس برنامه‌ریزی شده‌ای دارند که در طی آن مهارت‌هایی چون برقراری ارتباط موثر را می‌سنجند. درصورتی‌که برای انتخاب مدرس خصوصی از چنین پلتفرم‌هایی استفاده می‌کنید، کافی است ستاره‌های مدرس و تجربه سایر دانشجویان را بررسی کنید.

نظارت بر عملکرد معلم و ارائه بازخورد

اگر قصد برداشتن چندین جلسه تدریس خصوصی شیمی محض را دارید، بهتر است از جلسه نخست بر عملکرد مدرس خود نظارت کنید. باتوجه‌به نتیجه حاصل شده برای ادامه آموزش تصمیم بگیرید. در سایت Studypool در مقاله‌ای تحت عنوان What to Expect from a Private Chemistry Tutor معیارهای مشخصی بررسی شده است که به شما کمک می‌کند.

نکات مهم برای موفقیت در جلسات تدریس خصوصی شیمی محض

برای موفقیت در جلسات شیمی نکات مهمی وجود دارد. به‌همین‌دلیل در این بخش با بررسی مطالب سایت‌های معتبری چون Khan Academy مقاله Tips for Success in Your Private Chemistry Tutoring Sessions ۵؛ به بررسی نکاتی برای موفقیت بیشتر تدریس خصوصی شیمی خواهیم پرداخت.

حضور فعال در کلاس و پرسیدن سوالات

در کلاس فعال باشید. سوال پرسیدن یکی از بهترین راهکارها برای فعالیت است.  همچنین درصورتی‌که موضوعی نامفهوم مانده است، با درخواست توضیح مجدد یا درخواست جزوات آموزشی برای موضوعاتی مشخصی چون واکنش‌های جانشینی و حذف، مشکل خود را همان ابتدا حل کنید.

درواقع مفاهیم شیمی در هر زمینه‌ای چون سینتیک شیمیایی برای درک بهتر واکنش‌هایی شیمیایی، الکتروشیمی برای بررسی واکنش‌های شیمیایی در هنگام عبور جریان برق یا ترمودینامیک برای درک بهتر گرما و انرژی  اگر مبهم بمانند، مباحث بعدی را یاد نخواهید گرفت.

انجام تمرینات و تکالیف به طور کامل

انجام تکالیف محول‌شده، از نظر نزدیک شدن به نتیجه دلخواه در امتحانات نهایی یا کنکور تاثیرگذار است. به‌همین‌دلیل کلیه تمرین‌های کتاب درسی، جزوات آموزشی که مدرس مشخص کرده است را با دقت انجام دهید. همچنین می‌توانید از منابع کمک آموزشی که در سایت‌های زیر به صورت اختصاصی برای شیمی تهیه شده‌اند برای تمرین استفاده کنید و مهارت‌های حل مسئله خود را در موضوعات شیمی آلی و مباحث سنتز و تجزیه افزایش دهید.

  • Khan Academy منبعی برای حل تمرین‌های شیمی
  • The Organic Chemistry Tutor منبعی برای حل تمرین‌های شیمی آلی

مرور مطالب تدریس شده بعد از هر جلسه

هر اندازه که مرور بیشتری داشته باشید، مطالب بیشتر ملکه ذهن شما خواهند شد. برای مرور می‌توانید با دیدن فیلم‌های آموزشی و کمک گرفتن از نرم‌افزاری آموزشی نیز بهره ببرید. به‌عنوان‌مثال سایت  Khan Academy، The Organic Chemistry Tutor و  Chegg منابع آموزشی جذابی برای یادگیری مفاهیم شیمی در اختیار شما قرار خواهند داد. همچنین با حل مسائل موجود مربوط به استوکیومتری یا سایر مباحث شیمی درک بهتری از مباحث تدریس شده پیدا می‌کنید.

تدریس خصوصی شیمی محض؛ با اساتید تاییدشده استادبانک

شیمی محض نه‌تنها برای شما، بلکه برای همه پیچیدگی دارد. در نتیجه حضور یک مدرس آگاه و توانمند در طول مسیر یادگیری و آزمون و امتحانات شما را کمک خواهد کرد. ازآن‌جایی که ما در استادبانک دغدغه‌های شما را برای انتخاب بهترین مدرس شیمی محض می‌دانیم، پروسه جذب اساتید را به‌گونه‌ای که بهترین‌ها را در کنار خود داشته باشیم، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha