• چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403020503931
  • خبرنگار : 50130

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان عنوان کرد

زیرشاخص مهارت، مهمترین دلیل پایین بودن رتبه کردستان در حوزه آی سی تی ‌

زیرشاخص مهارت، مهمترین دلیل پایین بودن رتبه کردستان در حوزه آی سی تی ‌

ایسنا/کردستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، زیر شاخص مهارت را یکی از گزینه‌های مهم در پایین آمدن رتبه استان در حوزه آی سی تی ذکر کرد.

حیدری، امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در دیدار معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالان حوزه آی سی تی استان کردستان اظهار کرد: کردستان به نسبت زیرساخت‌های کشور در حوزه فناوری و اطلاعات رتبه ۱۴ کشور را دارد و در شاخص توسعه فاوا نیز رتبه ۲۵ کشور را دارد.

وی افزود: شاخص پهنای باند ورودی در استان ۵۷۰ گیگابایت بر ثانیه بوده و میزان مصرف دیتا در کردستان ۲۱۰ گیگابایت بر ثانیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، زیر شاخص مهارت را یکی از گزینه‌های مهم در پایین آمدن رتبه استان در حوزه آی سی تی ذکر کرد و افزود: استان کردستان در زیرشاخص مهارت رتبه ۲۸ و در زیر شاخص استفاده هم رتبه ۲۹ کشور را دارد، که در این زمینه امسال ارتقا سطح مهارت دیجیتال در کشور و در استان کردستان در راستای رفع این کمبود اجرا می شود.

وی، با بیان اینکه هزار و ۲۶۰ شرکت فعال و ۱۱۳ استارتاپ فعال، در کردستان در حوزه آی سی تی وجود دارد، اعلام کرد که ۵۶ مورد شرکت فعال عضو نظام صنفی رایانه ای استان کردستان هستند.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، از ۶۲ شرکت فعال دانش بنیان در استان ۱۶ شرکت مجوز فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را دارند.

وی خاطرنشان کرد: طرح آموزشی «ایران دیجیتال» سال گذشته در تعدادی از استان‌های کشور کشور اجرایی شد و این طرح سال جاری نیز در استان کردستان اجرا خواهد شد.

وجود ۱۸۰ شرکت فناور در کردستان

بابک سوری، رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: پیگیر حل مسائل و مشکلات شرکت‌های حوزه ICT استان هستیم و در حد توان امکانات لازم را در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۸۰ شرکت فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری استان کردستان فعالیت دارند که بیش از ۶۰ مورد آن‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه نمایندگان تعدادی از شرکت‌های حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات فعال در استان کردستان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha