• جمعه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403020704942
  • خبرنگار : 50534

توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه

توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه

ایسنا/زنجان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان از اجرای ۷ پروژه بهسازی و توسعه محورهای اصلی استان خبر داد.

اصغر اسماعیلی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه)  در برنامه صف خدمت از رادیو اشراق با اعلام مطلب فوق افزود: بخشی از این پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدورهای اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مولفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و گفت: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محورهای مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

اسماعیلی نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و اضافه کرد: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راهها دانست و یادآور شد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و گفت: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۰۷ ۲۱:۵۷

درجاده زنجان به سمت سد تهم عرض کم جاده حادثه خیز است که هرسال تلفات جانی زیادی دارد مخصوصا اخر هفته تردد خودرو زیاد است

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۰۸ ۰۰:۱۲

لطف کنید به آقای اسماعیلی سلام برسونید بگید تو رو به خدا یه لطفی کنید یه نیم نگاهی هم به قسمت اتوبان زنجان به تبریز هم بندازید .زیر بندی ماشینمون داغون شد بخدا هزینه تعمير و نگهداری ماشین سنگین خیلی بالاست دیگه کم آوردیم

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۰۸ ۱۴:۲۲

کاش جاده قدیم سلطانیه به زنجان رو تا سه راه طارم بعد سی سال تکمیل می شد ، نه دره ای داره نه تپه ای ،بیست ساله مدام خاک میریزن با غلطک میکوبن ، یه اسفالت میخواد بریزید و یه گاردریل وسطش بزارید ، کنار جاده هم که در دوباند صافه جاده تک بانده خطرناکه

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۰۸ ۱۵:۱۸

اصل جاده یکی طارم به زنجان هست ک متاسفانه هیچکاری نشده همیشه ماشین جوش میاره و گردنه پدرمونو درآورده، یکیشم سه راه سلطانیه به سه راه طارمه 30 ساله نتونستند چهار باندش کنن فقط کشته و تصادفه

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۰۸ ۱۵:۳۱

حادثه خیز تربن شاید بتوان گفت جاده ای که به تنهایی امارکشته شدگان تصادفی ان بیش لز همه جاده های استان تلفات دارد جاده ابهر .قیدار است که می بایست با اولویت جهت دوبانده کردن ان اقدام شود

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۰۸ ۲۱:۰۳

لطفاً نیم نگاه به حاده ماهنشان یه زنجان معطوف دارید