• یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403020906341
  • خبرنگار : 50673

آب‌های تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج است/بیشینه سرعت باد ۴۰ کیلومتر بر ساعت

آب‌های تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج است/بیشینه سرعت باد ۴۰ کیلومتر بر ساعت

ایسنا/هرمزگان امروز با وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی تا شرقی آب‌های تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

مرضیه سی سی پور امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت ماه) با اعلام این خبر افزود: ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش‌بینی می‌شود.

سی‌سی پور گفت: امروز صبح تا ظهر، در مناطق شرقی و مرکزی استان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی تا شرقی پیش‌بینی می‌شود که سبب بروز گرد و غبار موقتی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق همچنین مواج شدن آب‌های تنگه هرمز تا شرق خلیج‌فارس خواهد شد.

کارشناس هواشناسی در هرمزگان عنوان کرد: توصیه می‌شود شناورهای سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناورها انجام شود.

وی تصریح کرد: بعدازظهر و شب نیز در پاره‌ای از نقاط استان به‌ویژه ارتفاعات رشد ابر، رگبار پراکنده باران، رعد و برق گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

سی‌سی پور گفت: در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز، وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت تندباد لحظه‌ای و گردوخاک دور از انتظار نیست.

وی افزود: این شرایط جوی و دریایی با شدت کمتر در روز دوشنبه دهم اردیبهشت نیز پیش‌بینی می‌شود.

سی سی پور خاطرنشان کرد: از چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا پایان هفته، تحت نفوذ و تاثیر سامانه‌ای بارشی، درجنوب کشور و استان هرمزگان رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی و جزئیات آن اطلاع رسانی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از لحاظ دمایی، برای امروز کاهش رطوبت نسبی هوا و افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دمای بیشینه در استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha