• یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403020906362
  • خبرنگار : 50598

دبیر نهضت ملی احیای نان کامل استان خبر داد

هدفگذاری تولید ۳۲ هزار تن آرد کامل در استان مرکزی

هدفگذاری تولید ۳۲ هزار تن آرد کامل در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی دبیر نهضت ملی احیای نان کامل استان مرکزی گفت: هدف‌گذاری ما این است که تولید آرد کامل را از ۱۰ هزار تن به ۳۲ هزار تن در سال برسانیم.

غلامرضا ملکی نهم اردیبهشت‌ماه در همایش مردمی احیای نان کامل که در اراک برگزار شد، با بیان اینکه هم‌اکنون بسیاری از استان‌ها به سمت احیای نان کامل حرکت کرده‌اند، گفت: در سال ۱۴۰۱ برای نخستین بار نهضت ملی احیای نان کامل را با هدف اصلاح فرآیند گندم تا نان، امنیت غذایی و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با تغذیه در استان مرکزی اجرایی کردیم.

وی با بیان اینکه یارانه‌ای که دولت هم اکنون برای آرد و نان پرداخت می‌کند بسیار بالاست، گفت: دولت در سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان یارانه نان پرداخت کرده است.

ملکی افزود: هم اکنون ۱۰۰ نانوایی تولیدکننده نان کامل در استان مرکزی وجود دارد که درصدد هستیم این تعداد را به ۲۵۰ واحد نانوایی در سطح استان برسانیم.

دبیر نهضت ملی احیای نان کامل استان مرکزی تصریح کرد: برای اینکه به توفیق خوبی برسیم مردم باید مطالبه گر باشند. نانوایی‌های تولیدکننده نان کامل به شدت مورد استقبال قرار گرفته‌اند و بنا داریم بحث رتبه‌بندی نانوایی‌ها را عملیاتی کنیم تا از نانوایی‌هایی که به این سمت حرکت کرده‌اند تقدیر کنیم و مشوق‌هایی را نیز به آنها اعطا کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز اظهار کرد: در گذشته غفلتی در حوزه نان صورت گرفته بود و عوامل موثره از نان حذف شده بودند ولی با نهضتی که در استان مرکزی آغاز شد بار دیگر نان کامل به سر سفره مردم بازگشت.

بهنام نظری با تاکید بر نظارت بیشتر بر نانوایی‌ها افزود: سلامت مردم خط قرمز ماست و در این راستا هیچ کم کاری نباید صورت گیرد. باید همه دستگاه‌های ذی‌ربط پای کار بیایند تا چرخه احیای نان کامل به بهترین شکل انجام شود و به اهداف خود برسیم.

وی با بیان اینکه با فرهنگ‌سازی صحیح باید ذائقه جوانان تغییر پیدا کند، تصریح کرد: هر کاری که با حضور مردم انجام دادیم، اثربخشی بهتری داشته و از مردم خواهش می‌کنیم در فرهنگ سازی مصرف نان کامل به ما کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha