• یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403020906566
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

به مناسبت هفته معلم و هفته عقیدتی‌ سیاسی سپاه صورت می‌گیرد؛

برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان

برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای هفته عقیدتی‌ سیاسی که هم‌زمان با هفته معلم است،۶۰ عنوان برنامه با هماهنگی آموزش و پرورش در سطح استان برگزار می‌شود.

سردار عوضعلی فقیری امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری که مصادف با هفته عقیدتی‌ سیاسی سپاه و بسیج است، ستادهایی در سراسر استان تشکیل شده است، اظهار کرد: به همین مناسبت ۶۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود.

وی افزود: چهار عنوان برنامه شاخص، پیش از این هفته آغاز می‌شود که از جمله تشکیل ستاد، فضاسازی فرهنگی و تبلیغی در فضای مجازی و فضاسازی محیطی در ارتباط با گرامیداشت معلمان است.

فقیری تصریح کرد: نخستین روز این هفته یعنی هشتم اردیبهشت با عنوان «گفتمان مطهر، شهید مطهری، خودسازی، جامعه‌سازی و انسان‌سازی» نام‌گذاری شده است که این برنامه برای نسل جوان پیش‌بینی‌شده است و مطالب و دیدگاه‌های شهید مطهری تبیین می‌شود.

وی ادامه داد: دهم اردیبهشت با عنوان «مکتب مطهر» نام‌گذاری شده است که مکتب انقلاب و بسیج در همه حوزه‌ها به ویژه بسیج اساتید و فرهنگیان برگزار می‌شود، همچنین برگزاری نشست‌ها، کرسی‌های آزاداندیشی، تجلیل از مدیران و معلمان نمونه، جلسات تبیین و گفت‌وگو پیرامون حجاب از دیدگاه شهید مطهری توسط بسیج خواهران از سایر برنامه‌هایی است که در این روز اجرا خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: برگزاری حلقه‌های صالحین، نشست‌های تربیت تعالی با موضوع شعار سال و مطالبه‌گری از سازمان‌های مختلف نیز برگزار می‌شود، همچنین آثار و خدمات شهید مطهری برای آشنایی نسل‌های جوان با آثار این شهید و اندیشه‌های وی در جامعه تبیین می‌شود.

وی گفت: سه‌شنبه با عنوان «مشق مطهر، شهید مطهری، پژوهش و تولید علم» برنامه‌هایی توسط حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی و سازمان‌های دانشجویی برگزار می‌شود، همچنین فراخوانی برای تجلیل از پژوهشگران نمونه و نوشتن انشای مطهر به مدارس داده می‌شود.

فقیری تصریح کرد: همایش هادیان سیاسی و حلقه‌های صالحین در رابطه با موضوعات پژوهشی با تفکر شهید مطهری برگزار می‌شود.

وی گفت: روز چهارشنبه همایش «شهید مطهری، قرآن، عترت و ولایت» با تجلیل از فرماندهان و هادیان سیاسی برگزار می‌شود، محافل انس با قرآن، اجرای زنگ قرآن و ولایت با حضور سخنرانان قرآنی در استان، تبیین دستاوردهای انقلاب و تبیین جایگاه معلم، همچنین تجلیل از معلمان نمونه برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان استان اظهار کرد: سیزدهم اردیبهشت با عنوان «یاد مطهر، شهید مطهری شهدا و ولایت‌مداری» است که برای این روز برنامه غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا، اجرای برنامه‌های فرهنگی و سخنرانی در محل گلزار شهدا، تجلیل از معلمان توسط اداره‌کل آموزش و پرورش، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی و تربیتی در قرائت وصیت‌نامه و خاطرات شهدا در سطح پایگاه‌ها اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روز جمعه به عنوان «فریاد مطهر، مهدویت، معنویت و قدس شریف» نام‌گذاری شده است که در این روز همه گروه‌های مختلف جامعه در نماز دشمن‌شکن جمعه شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha