• یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403020906625
  • خبرنگار : 50130

فرماندار سنندج:

تعهد شوراها در پاسخگویی به مطالبات مردم تاثیرگذار است

تعهد شوراها در پاسخگویی به مطالبات مردم تاثیرگذار است

ایسنا/کردستان فرماندار شهرستان سنندج گفت: شوراها هرچه دارای تخصص، توان و تعهد باشند به همان میزان در پاسخگویی به مطالبات به حق مردم می توانند نقش آفرین باشند.

 حسن عسکری امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) در همایش روز ملی شوراهای اسلامی در سنندج، ضمن تبریک روز شوراهای شهر و روستا و تقدیر از تلاش های شبانه روزی اعضای شورا و شهر ‌اظهار کرد: شورا ظرفیتی برای مشارکت مردم در کارها و حلقه ای اتصال برای تصمیم گیری ها در جامعه است.

وی، شورا را تبلور عینی مردم سالاری دینی ذکر کرد و افزود: شورا یک پارلمان محلی برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها در مورد شهر است.

فرماندار سنندج، با تاکید براینکه پیشرفت شهر و روستاها در گرو انتخاب شوراهای متخصص و دارای برنامه و صاحب فکر است، گفت: شوراها در تصمیم گیری ها باید مصلحت عامه مردم را در نظر بگیرند و بدانند تصمیم گیری های آنان در مصلحت مردم بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: شوراها هرچه دارای تخصص، توان و تعهد باشند به همان میزان در پاسخگویی به مطالبات به حق مردم می توانند نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه تصمیماتی که اعضای شوراها می گیرند به نوعی قانون گذاری است باید اشرافیت کاملی بر قوانین بالادستی داشته باشند تا تصمیماتی که می‌گیرند تناقضی با قانون نداشته باشد، گفت: اگر تصمیمات شوراها با توجه به شناخت کامل قوانین باشد قطعا ریتم خوبی را در تحقق مطالبات مردم و رفع مشکلات مردم خواهد داشت.

حمایت و کمک به طبقات ضعیف و نیازمند ضروری است

 ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج، درادامه این همایش، با اشاره به اهمیت شوراها و آیات متعدد قرآن کریم در مورد جایگاه این موضوع، اظهار کرد: مشورت و شورا اهمیت زیادی دارد تا جایی که خداوند به پیامبر در مورد اهمیت آن تاکید کرده و می‌فرماید، با مردم مشورت و بر آنها رحمت و مهربانی کن.

وی با بیان اینکه رفاه مردم استان کردستان، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: امروز همه مسئولان به فکر رفع مشکلات و استفاده از ظرفیت‌های مختلف در راستای توسعه و آبادانی هستند.

ماموستا رستمی حمایت و کمک به طبقات ضعیف و نیازمند را ضروری دانست و ادامه داد: توجه به قشر محروم و ایجاد و تحقق عدالت اجتماعی از مهمترین وظایف دولت عدالت محور و مردمی است.

وی تصریح کرد: امروز جامعه ما به ویژه در حوزه رفع مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی نیاز به توجه و کار جدی دارد در این راستا باید تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شود.

ماموستا رستمی، استفاده از ظرفیت جوانان مستعد و تحصیلکرده و فکرها و ایده‌های جدید را در مسیر رفع مشکلات و برنامه ریزی برای توسعه همه جانبه و تحقق عدالت اجتماعی در حوزه‌های مختلف ضروری ذکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha