• دوشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403021007118
  • خبرنگار : 71567

رییس دانشگاه شاهد تشریح کرد

جزئیات پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه شاهد

جزئیات پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه شاهد

رییس دانشگاه شاهد به تشریح جزئیات پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف از جمله کشورهای جبهه مقاومت پرداخت و تاکید کرد: دانشگاه شاهد براساس ماموریت خود آموزش دانشجویان بین المللی را در دستور کار خود قرار داده است که سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل شده اند و امسال نیز این تعداد افزایش خواهد یافت.

احمدچلداوی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه شاهد براساس ماموریت خود آموزش و بورسیه دانشجویان بین المللی را در دستور کار خود قرار داده است که سال گذشته ۵۰ دانشجو را از کشورهای مختلف بورسیه کردیم و امسال نیز این تعداد افزایش خواهد یافت که در رشته‌های مختلف دانشجویان ۱۸ کشور را جذب و تربیت خواهیم کرد.

این استاد دانشگاه در خصوص دانشجویان عراق نیز گفت: امسال  ۳۵ بورس به دانشجوهای عراقی اعطا خواهد شد  که ۱۵ بورس  از آنها  متعلق به خانواده شهدای عراقی می باشد. از بین متقاضیان معرفی شده از سوی وزارت آموزش عالی عراق، این تعداد بورسیه مطابق با استاندارهای دانشگاه اعطا خواهد شد.

رییس دانشگاه شاهد یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر ۳۰۰۰ نفر از دانشجویان عراقی را کشور آمریکا بورسیه کرده است. آیا نباید ما در این پازل تمدن جهانی  نقش ایفا کنیم؟!

چلداوی افزود: آمریکا در یکی از ایالت های پاکستان که ۹۰ درصد آنها شیعه هستند دانشگاه تاسیس کرده است، دانشگاه شاهد نیز در این زمینه ورود کرده و حدود ۲۰۰ نفر آنها را در سال آینده پذیرش خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ نفر از سه کشور در دانشگاه شاهد مشغول به تحصیل هستند و امسال از ۱۲ کشور دیگر دانشجو جذب خواهیم کرد.

رییس دانشگاه شاهد تاکید کرد: هدف ما از جذب این دانشجویان تربیت انسان های فرهیخته و تحصیلکرده در همه رشته ها اعم از پرستاری، کامپیوتر، برق، مهندسی پزشکی، دندانپزشکی، پزشکی و غیره می باشد.

وی ادامه داد: برای اولین بار این دانشگاه توسط وزارت علوم عراق، پاکستان و چین مورد تایید قرار گرفت.

چلداوی گفت: در دانشگاه شاهد چند میز فکر ایجاد کردیم که می توان به میز شبه قاره هند، پاکستان و بنگلاش، میز آفریقا و آمریکای لاتین اشاره کرد و طراحی نحوه ورود دانشگاه شاهد در این حوزه¬ها را به آنها سپردیم که به نتایج خوبی رسیده ایم تا شاهد جذب دانشجویان از کشورهای مختلف در این دانشگاه باشیم.

رییس دانشگاه شاهد تاکید کرد: با توجه به عملکرد خوب برخی از این میزها در حال حاضر ۶۰۰ دانشجوی هندی، پاکستانی، بنگلادشی، عراقی، لبنانی، سودانی مورد مصاحبه قرار گرفته اند. به دانشجویان پذیرفته شده در ترم اول فقط زبان فارسی آموزش داده می شود و در مرحله دوم جذب دانشگاه می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha