• دوشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403021007551
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل:

هیچ آسیب اجتماعی بدون توجه به نهاد خانواده قابل بررسی نیست

هیچ آسیب اجتماعی بدون توجه به نهاد خانواده قابل بررسی نیست

ایسنا/اردبیل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به نقش و اهمیت خانواده در جامعه گفت: هیچ آسیب اجتماعی را بدون توجه به نهاد خانواده نمی‌توان مورد بحث و بررسی قرار داد.

 جهانگیر جوانمرد، دهم اردیبهشت در اولین جلسه شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده در سال جدید که با حضور سرپرست مجتمع دادگاه های خانواده اردبیل و نمایندگان سازمان نظام مشاوره و کارشناسان دفتر مشاوره خانواده بهزیستی در دادگستری استان برگزار شد، ضمن یادآوری اهمیت و جایگاه خانواده بعنوان اولین رکن تشکیل دهنده جامعه اظهار کرد: خانواده در رأس نهاد های اجتماعی قرار دارد و همیشه آثار و پیامدهای مختلف اجتماعی متوجه کانون خانواده است.

وی تصریح کرد: هیچ آسیب اجتماعی را بدون توجه به نهاد خانواده نمی توان مورد بحث و بررسی قرار داد و قوه قضائیه با هماهنگی و همکاری با دستگاه های مرتبط از جمله بهزیستی سعی کرده است تا در مراکز مشاوره خانواده ضمن بررسی آسیب ها و معضلات، گام های مؤثری در خصوص سازش پرونده های مرتبط با خانوده بردارد.

جوانمرد عنوان کرد: موضوعاتی همچون نحوه بازرسی و رصد عملکرد مراکز مشاوره خانواده، شیوه برگزاری کارگاه های مداخله در فرایند طلاق، روش های افزایش و ترویج صلح و سازش در بین زوجین و نیز تعامل، هم افزایی و همکاری با سایر دستگاه های مرتبط در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل همچنین بر لزوم توانمندسازی علمی و عملی مشاورین و مؤسسین مراکز مشاوره خانواده تأکید کرد و افزود: دستگاه قضایی استان آمادگی دارد تا از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی و ظرفیت علمی قضات مجرب، همکاری لازم با اداره کل بهزیستی استان در این خصوص داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha