• دوشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403021007595
  • خبرنگار : 50635

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان:

فرسودگی شبکه یکی از عوامل هدر رفت آب در هرمزگان است

فرسودگی شبکه یکی از عوامل هدر رفت آب در هرمزگان است

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از کاهش ۱۲ درصدی هدر رفت آب در شهرستان حاجی آباد با اصلاح و نوسازی شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب این شهرستان خبر داد و گفت: فرسودگی شبکه یکی از عوامل هدر رفت آب در هرمزگان است.

عبدالحمید حمزه پور امروز (دهم رادیبهشت ماه)، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی لازم برای بهبود فشار آب و همچنین کاهش هدر رفت آب اقداماتی انجام شد، اظهار کرد: یکی از عوامل هدر رفت آب فرسودگی شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال است که آبفای هرمزگان در راستای سیاست کاهش هدر رفت آب و استفاده حداکثری از  آب تولیدی پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام داده است که از جمله این سیاست ها اصلاح و نوسازی شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب است.

وی افزود: آبفای هرمزگان در این زمینه در قالب اجرای پروژه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی شرکت، قرارداد با پیمانکاران و همچنین مشارکت قرارگاه سازندگی سپاه امام سجاد(ع) و خیرین انجام داده است که خوشبختانه طی ۱۲ ماه بالغ بر ۴۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با هدف جلوگیری از هدر رفت آب به سرانجام رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: از مجموع ۴۴ کیلومتر نوسازی شبکه های توزیع و خطوط انتقال ۲۱ کیلومتر توسط امور آبفای حاجی‌آباد به صورت امانی و با همکاری قرارگاه سازندگی سپاه امام سجاد (ع) و خیرین انجام شده است.

وی همچنین از نوسازی ۲۳ کیلومتر از لوله‌های فرسوده این شهرستان در قالب انعقاد قرارداد با پیمانکاران از طریق انجام مناقصه خبر داد و گفت: با این اقدام شبکه توزیع روستاهای طارم، سید جوذر، مجتمع سراح و جلالی و خط انتقال بناب به سیاهک نوسازی و تعویض شد.

حمزه پور تعویض لوله‌های درون چاهی را از دیگر اقدامات با هدف کاهش هدر رفت آب و افزایش تولید آب عنوان کرد و گفت: در همین راستا ۵۴۰ متر از لوله‌های درون چاهی تعویض شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه به تاثیر اشتراک‌های غیرمجاز در شهرستان حاجی‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای طرح شناسایی اشتراک‌های غیر مجاز ۱۲۰ مورد اشتراک غیرمجاز شناسایی شد که اقدامات لازم برای مجازسازی شدن آنها انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha