• دوشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403021007640
  • خبرنگار : 50177

معاون استاندار لرستان:

سیاست قطعی دولت حمایت و توسعه جامعه روستایی است

سیاست قطعی دولت حمایت و توسعه جامعه روستایی است

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: سیاست قطعی دولت حمایت، گسترش و توسعه جامعه روستایی است.

احسان یاوری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه جوانی جمعیت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با بیان اینکه کشور ما مرهون تلاش معلم به‌لحاظ تولید و تربیت است، اظهار کرد: دو رکن کشور، تربیت و تولید توسط معلمان و اساتید و قشر کارگر است و باید قدردان این زحمتکشان عرصه تعلیم و تربیت و تولید باشیم.

وی بیان کرد: دولت اهتمام جدی نسبت به موضوع نهاد خانواده و به‌ویژه حوزه روستا دارد و این توجه نشان‌دهنده اهمیت روستایی‌ها در بحث تولید و خانواده است.

او ادامه داد: مجموعه وزارت کشور در لرستان اعم از فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها به‌صورت کامل در طرح بیمه زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر همکاری خواهد کرد.

یاوری با بیان اینکه رونق تولید در گروی حمایت از روستایی‌هاست، اظهار کرد: بنای استاندار جدید لرستان این است که جمعیت روستاها را به نقطه مطلوب برساند و مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد، چراکه رکن اصلی جامعه ما روستاها هستند و آنها سلول‌های حیات‌بخش کشور و مظهر کار و تلاش محسوب می‌شوند.

معاون استاندار لرستان افزود: هر بخشداری که بتواند در مدت یک سال، جمعیت روستای خود را افزایش دهد تقدیر ویژه خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار ویژه بخشداران این است که جمعیت تحت پوشش خود را در روستاها افزایش دهند، گفت: سیاست قطعی دولت حمایت، گسترش و توسعه جامعه روستایی است. ایجاد زمینه و بستر مناسب برای زندگی بهتر روستایی‌ها سبب می‌شود از مهاجرت آنها جلوگیری شود. اگر از فضای روستا حمایت شود، مهاجرت معکوس اتفاق خواهد افتاد. مهاجرت معکوس افزایش جمعیت روستایی و رونق تولید را به دنبال دارد. اگر بستر تولید و اشتغال پایدار را در روستاها فراهم کنیم چه بسا مشکل جمعیت حل می‌شود، چون یکی از الزامات توسعه روستا، افزایش جمعیت است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha