• سه‌شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403021108103
  • خبرنگار : 71489

جدول طرح‌های مطالعاتی و اجرایی لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

جدول طرح‌های مطالعاتی و اجرایی لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب جدول مربوط به طرح‌های مطالعاتی و اجرایی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور موافقت کردند.

به گزارش ایسنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «طرح‌های مطالعاتی و اجرایی»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

در جریان رسیدگی به این جدول، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: اگرچه این جدول در بودجه ۱۴۰۳ حذف شده بود اما ما آن را به لایحه بازگرداندیم چرا که جدول فوق جایگاهی برای وارد کردن هر پروژه‌ای است که امکان اجرایی شدن دارد.

وی افزود: وقتی که یک پروژه‌ای ۵ سال به نام یک شهرستان در جدول شماره ۲۰ قرار گرفته است اکنون مردم با حذف آن چه فکری خواهند کرد؟ با حذف این جدول چه بلایی بر سر پروژه‌ها و طرح‌های شهرها و روستاها خواهد آمد؟ بنابراین آبروی مجلس و نمایندگان خواهد رفت چرا که منجر به «کأن‌لم‌یکن» شدن تمام پروژه‌های واجد شرایط خواهد شد.

در ادامه علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس در مخالفت با جدول شماره ۲۰ اظهار کرد: معتقدم این جدول سرابی است که به نمایندگان نشان داده می‌شود تا دل‌شان به اجرای یکسری پروژه‌ها خوش شود اما امروز با توجه به تدوین برنامه هفتم دیگر این جدول جایگاهی ندارد و یک سراب و وعده توخالی بیش نیست. چندین هزار پروژه بر زمین مانده از همین جدول شماره ۲۰ نشأت می‌گیرد و با اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد چرا که باید مشخص شود که چه میزان عددی مشخصاً به چه پروژه‌ای تعلق می‌گیرد، نه آن که هر کسی که زور بیشتری داشت از این اعداد بردارد.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز نیز در موافقت با جدول مذکور تاکید کرد: ترانزیت شرق به غرب نمونه اقداماتی است که توسط جدول شماره ۲۰ به سرانجام خواهد رسید؛ بنابراین این جدول مسیری آینده را روشن می‌کند، در واقع اگر ترانزیت شرق به غرب انجام شود درآمد آن کمتر از نفت برای کشور نخواهد بود لذا باید با حمایت از جدول قدم محکمی در راستای رونق کشور برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha