• سه‌شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403021108127
  • خبرنگار : 50130

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:

مهارت آموزی مهمترین راهبرد تحقق جهش تولید با مشارکت مردم است

مهارت آموزی مهمترین راهبرد تحقق جهش تولید با مشارکت مردم است

ایسنا/کردستان معاون و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به مفهوم شعار سال از نگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت که رویکرد مهارت آموزی از نکات مهم تحقق این شعار سال است و در این راستا تعهد کرده تیم که طی قراردادی با آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش دهیم.

مهرداد عظیمی امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) در هشتمین همایش سراسری نشست مشترک مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که در استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: کردستان سرزمین استعدادهای درخشان در حوزه‌های مختلف خدادادی و به ویژه نیروی انسانی است و این نکته باید در معرفی استان کردستان مورد توجه قرار گیرد. استانی که شکرگذاری مبنای اصلی جشن های بی‌نظیر جمعی آن است.

وی افزود: مطالبات استان کردستان از دولت زیاد است که خوشبختانه بخشی از این مطالبات در این دولت به بهره‌برداری رسیده است و این امر باید به خوبی منعکس شود.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه ظرفیت های مهم استان کردستان باید به صورت ویژه در رسانه ملی منعکس شود، بیان کرد: سازمان فنی حرفه‌ای کشور دارای ۴ هزار و ۱۶۲ گارگاه و واحد آموزشی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور دارد و به آموزش نیروی کار در کشور کمک شایانی می‌کند.

عظیمی، توسعه مراکز جوار کارگاهی را با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید را از نیازهای اساسی کشور ذکر و عنوان کرد: ارتقاء این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی امسال است.

وی از وجود ۴۰ هزار مربی و ۸ هزار کارگاه در بخش دولتی در کشور خبر داد و بیان کرد که این مهم نشان از تأثیر گذاری و اهمیت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در امر تولید و مهارت دارد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور،‌ استان کردستان باید عزم جدی تری برای مهارت آموزی داشته باشد تصریح کرد: تحقق شعار سال یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه جهش تولید با مشارکت مردم یک انتخاب راهبردی است، گفت: خادمان کشور باید به برخی موضوعات با نگاه ویژه تری بنگرند؛ با توجه به اینکه اقتصاد مسئله اصلی کشور است و دشمن همواره در حوزه هدف گذاری می‌کند، دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال کمک کند.

عظیمی به مفهوم شعار سال از نگاه مقام معظم رهبری اشاره و تشریح کرد که رویکرد مهارت آموزی از نکات مهم تحقق این شعار سال است و در این راستا تعهد کرده تیم که طی قراردادی با آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش دهیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha