• سه‌شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: نانو‌ فناوری
  • کد خبر: 1403021108533
  • منبع : ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری

عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
عکس تزئینی و آرشیوی است

دو لاستیک نانویی شرکت ویتوریا (Vittoria) به دلیل فرمولاسیون منحصر به فرد و ویژگی‌های جالبی که دارند، به شدت مورد توجه بازار قرار گرفته‌اند. این لاستیک‌ها امکان حرکت سریع‌تر را فراهم کرده و بسیار سبک‌تر از لاستیک‌های معمولی هستند.

به گزارش ایسنا، لاستیک‌های Peyote و Mezcal حاوی گرافن بوده و از آنجایی که برای مسابقه طراحی شده‌اند، از دوام بالاتری برخودار بوده و چسبندگی بهتری به زمین دارند. این لاستیک‌های نانویی با افزایش عرض ۲٫۴ اینچی اکنون در بازار قابل تهیه هستند.

لاستیک‌های جدید دوچرخه کوهستان این شرکت با برند Race Formulation در بازار موجود خواهد بود که حاوی مواد گرافنی و سیلیس بوده و از این رو برای استفاده در جاده‌های مرطوب بسیار مناسب هستند.

این لاستیک‌ها دارای بدنه‌ای سیاه یا قهوه‌ای هستند که نوع سیاه وزن ۷۴۰ گرمی داشته و نوع قهوه‌ای ۱۰ گرم سبک‌تر است.

شرکت ویتوریا می‌گوید که رانندگان حرفه‌ای این شرکت در دو فصل گذشته از این لاستیک‌های جدید استفاده کرده‌اند و عنوان قهرمانی جهان در UCI XC را نیز به دست آورده‌اند. اکنون این لاستیک‌ها با قیمت ۶۴٫۹۹ پوند به عموم مردم عرضه می‌شود.

ویتوریا از سال ۲۰۱۵ از گرافن در لاستیک‌های دوچرخه استفاده کرده و ثابت شده است که این نانومواد پیشرفت‌ عالی در چسبندگی، مقاومت در برابر غلتش، مقاومت در برابر سوراخ شدن و افزایش دوام دارد. ویتوریا ادعا می‌کند که Peyote جدید این شرکت ۴ درصد سریع‌تر از نزدیکترین رقیب آنها است. این شرکت نسل دوم از گرافن را مورد استفاده قرار داده است تا بتواند کیفیت لاستیک را بهبود بیشتری دهد. در کنار افزایش دوام و مقاومت در برابر برش، ویتوریا از گونه‌های گرافنی فعال برای اصلاح پیچش لاستیک و بهبود برخی خواص دیگر نظیر عملکرد بالا در دماهای مختلف استفاده کرده است.

به نقل از ستاد نانو، در حال حاضر این شرکت انوع لاستیک‌های دوچرخه نانویی را به بازار عرضه کرده است. مصرف‌کنندگان می‌توانند لاستیک‌هایی با مقاومت چرخشی ۴۰ درصد کمتر نسبت به نسل اول‌ لاستیک‌های این شرکت، خریداری کنند. همچنین میزان گیرکردن لاستیک ۳۰ درصد و مقاومت در برابر برش ۴۰ درصد بهبود یافته است. میزان حفظ هوا در لاستیک‌های تیوب‌لس نیز ۳۰ درصد بهتر شده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha