• یکشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403021610918
  • خبرنگار : 50024

BRT کرج، خوب یا بد؟

BRT کرج، خوب یا بد؟

ایسنا/البرز عضو شورای شهر کرج در خصوص ابهامات مربوط به موفقیت پروژه خط ویژه اتوبوس کرج در خیابان شهید بهشتی، گفت که این پروژه برای تسهیل در امور شهروندانی است که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی با اشاره به انتقاد برخی شهروندان در خصوص راه اندازی خط ویژه اتوبوس در خیابان شهید بهشتی به عنوان یکی از پرترافیک‌ترین خیابان‌های کرج و اشغال یک خط این خیابان برای BRT، اظهار کرد: هدف راه اندازی این خط، رفع یا کاهش ترافیک نیست بلکه تسهیل در تردد شهروندانی است که قائل به استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی هستند.

وی ادامه داد: علاوه براین، با راه اندازی این خط شاهد تسهیل در تردد خودروهای پلیس، آمبولانس و ... در شرایط لازم هستیم چون در حال حاضر بسیاری از این خودروها در زمان خدمات رسانی به شهروندان پشت ترافیک خیابان شهید بهشتی می‌مانند و همین امر مشکلاتی به همراه دارد.

این مسئول در پاسخ به آخرین وضعیت پروژه قطار شهری هم توضیح داد: قبول داریم که متروی کرج در مقایسه با متروی تهران در وضعیت تعطیل قرار دارد و راه اندازی دو ایستگاه چهارراه طالقانی و ۴۵ متری گلشهر هم تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک شهر نداشته است ولی هدف ما برای افتتاح این ایستگاه‌ها جذب بودجه لازم برای تکمیل ایستگاه‌های دیگر هدف گذاری شده بود.

وی ادامه داد: البته اینکه دولت چقدر در این زمینه با مدیریت شهری کرج همکاری کرده و تا چه حد توانسته‌ایم جذب اعتبار کنیم جای بحث دارد.

رحیمی با اشاره به اینکه به دنبال تجاری سازی قطار شهری کرج هستیم، تأکید کرد: این پروژه با سفارش رام‌های جدید و جذب نیروی متخصص به زودی وارد فار تجاری می‌شود.

عضو شورای شهر کرج گفت: روند تکمیل ایستگاه شهید سلطانی به عنوان ایستگاهی که به متروی تهران متصل خواهد شد با سرعت قابل قبولی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۱۶ ۱۳:۵۱

خیلی از جاهای کرج هنوز نیاز به رسیدگی می خواهد مثل سطل اشغال های کم که در کوچه ها هست ،اسفالت های خراب ، کمبود چراغ در خیابان و پارک ، کمبود پارک ،کمبود استخر و خیلی چیزهای دیگر

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۱۶ ۱۴:۵۲

جالبه اول گفتن اخر1402 ایستگاه سلطانی افتتاح میشه بعد شد اول سال1403 بعد گفتن نه خرداد ماه روز آزاد سازی خرمشهر افتتاح میشه الانم حواله دادن تا پایان سال!!!!

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۱۷ ۰۸:۴۴

قطعا‌ سامانه های نوین حمل ونقل درون شهری نظیر BRT به استفاده بهینه و کارامدتر و سریعد تر ناوگان موجود اتوبوس رانی کمک شایانی می نماید . اگر سامانه بطوروصحیح و اصولی طراحی و اجرا شود کمک شایانی در سهولت کاهش زمان سفرهای درون شهری کلانشهر کرج می نماید . هر چند باید سریع تر اتصال خط ۵ متروی تهران از ایستگاه پایانه شهید سلطانی به مترو کرج به بهره برداری برسد

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۲ ۱۳:۴۹

باسلام وعرض ادب امیدوارم خط متروی 45متری گلشهر به میدان حصارک هم وصل شودتاترددخیلی راحت شودچون میدان حصارک بلوار خوارزمی، واقعایکی ازمشکلات رفت وارد رابه مناقشه دیگر اداری مثل رفتن به کمالشهر،خرمدشت و...