• یکشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403021611048
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل حج و زیارت استان:

زائرین عتبات از طریق دفاتر مجاز زیارتی اقدام کنند

زائرین عتبات از طریق دفاتر مجاز زیارتی اقدام کنند

ایسنا/اردبیل مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل گفت: زائرین عتبات عالیات از طریق دفاتر مجاز زیارتی که دارای مجوز بند پ هستند، اقدام نمایند.

ابراهیم احدی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: زائرین عتبات عالیات در استان اردبیل برای اعزام حتما از طریق دفاتر مجاز زیارتی که دارای مجوز بند پ زیارتی هستند، اقدام نمایند و از مراجعه به سایر افراد و دفاتری که در این زمینه مجوزی ندارند، خودداری کنند.

وی افزود: سفرهای زیارتی عتبات عالیات بصورت زمینی و هوایی در استان دایر می باشد و روزهای یکشنبه هر هفته یک پرواز از اردبیل به مقصد بغداد انجام میشود و همچنین اعزام های زمینی در دفاتر زیارتی ثبتنام و بصورت یک روز در میان بسته به تقاضای زائرین فراهم می باشد.

مدیرکل حج و زیارت از برگزاری همایش متمرکز آموزش حجاج استان در محل مصلی اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۱۰ جلسه آموزشی همراه با یک جلسه متمرکز که مناسک حج به صورت نمادین در آن اجرا می شود، برگزار شده است.

احدی ادامه داد: آموزش اعمال و مناسک عمره تمتع در مبدأ برای زائرین اهمیت دارد و اگر شکل مناسک به صورت عملی باشد، فراگیری اعمال برای زائرین حج تسهیل میشود.

این مقام مسئول استان اظهار کرد: ۸۸۵ زائر در قالب ۷ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که ۲ کاروان از شهرستان های پارس آباد و مشکین شهر و ۵ کاروان از اردبیل، شهرستان های مجاور و جنوب استان خواهد بود.

احدی تصریح کرد: ۱۲ و ۱۳ خرداد پرواز رفت زائرین از اردبیل به مدینه و ۱۵ و ۱۶ تیر پرواز بازگشت حجاج استان از شهر جده عربستان به مقصد اردبیل خواهد بود.

مدیرکل حج و زیارت استان خاطرنشان کرد: اولین گروه حج عمره از استان اردبیل اعزام شده است و ۱۶ اردیبهشت به استان باز خواهند گشت و همچنین ادامه سفرهای عمره بعد از حج تمتع بوده و اطلاعیه های سازمان حج و زیارت در این زمینه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha