• دوشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403021711723
  • خبرنگار : 71612

رئیس آنروا خواستار تحقیقات درباره حمله صهیونیست‌ها به کارکنان و تأسیسات بشردوستانه در غزه شد

رئیس آنروا خواستار تحقیقات درباره حمله صهیونیست‌ها به کارکنان و تأسیسات بشردوستانه در غزه شد

کمیسر کل آژانس آنروا اعلام کرد رژیم صهیونیستی بار دیگر ورود او به نوار غزه را ممنوع کرده است، جایی که سازمان ملل در مورد احتمال قحطی پس از تقریباً هفت ماه جنگ هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مقامات اسرائیلی همچنان از دسترسی بشردوستانه سازمان ملل به نوار غزه خودداری می‌کنند. همین هفته، آنها (برای دومین بار) از ورود من به غزه امتناع کردند.

به نقل از فرانس انفو، لازارینی می‌افزاید: تنها در دو هفته گذشته، ۱۰ مورد از جمله تیراندازی به کاروان‌ها، دستگیری پرسنل سازمان ملل، تهدید با سلاح و انتظار طولانی در ایست‌های بازرسی را ثبت کرده‌ایم که کاروان‌ها را مجبور به حرکت در تاریکی یا زمینگیر شدن می‌کند. این حوادث در زمانی که ما درگیر مسابقه‌ای با زمان برای جلوگیری از قحطی در غزه هستیم، مکررا اتفاق می‌افتد. همچنین باعث ایجاد ترس در بین تیم‌های انسان دوستانه شجاع و متعهد می شود.

وی در ادامه آورده است: از آغاز جنگ، سازمان ملل متحد از جمله آنروا و سایر پرسنل، اماکن و عملیات بشردوستانه آشکارا نادیده گرفته شده است. من خواستار تحقیقات مستقل و پاسخگویی در مورد بی‌توجهی آشکار به کارکنان، عملیات و تأسیسات بشردوستانه هستم که همگی تحت قوانین بین‌المللی محافظت می‌شوند. در غیر این صورت، سابقه‌ای خطرناک ایجاد می‌کند و کار بشردوستانه را در سراسر جهان به خطر می‌اندازد.

لازارینی افزوده است: من از مقامات اسرائیلی می‌خواهم که دسترسی بشردوستانه به سراسر نوار غزه از جمله شمال را تسهیل کنند. من همچنین از حماس و دیگر گروه‌های مسلح می‌خواهم که هرگونه حمله به گذرگاه‌های بشردوستانه را متوقف کنند، از انحراف کمک‌ها خودداری کنند و مطمئن شوند که کمک‌ها به همه نیازمندان می‌رسد. ممانعت از دسترسی بشردوستانه نقض قوانین بشردوستانه است.

لازارینی که از زمان آغاز تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به غزه در ۷ اکتبر چهار بار از نوار غزه بازدید کرده بود، در اواسط ماه مارس اظهار کرد تل‌آویو او را از ورود به خاک فلسطین منع کرده است.

رژیم صهیونیستی ۱۲ تن از حدود ۱۳۰۰۰ کارمند آنروا در غزه را - که تقریباً تمام کمک‌ها در این سرزمین را هماهنگ می‌کند - به مشارکت در عملیات حماس در ۷ اکتبر متهم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha