• دوشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403021711928
  • خبرنگار : 50455

آموزش نباید از فرهنگ جدا شود

آموزش نباید از فرهنگ جدا شود

ایسنا/قم رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه آموزش نباید از فرهنگ جدا شود، گفت: دانشگاه قم در حوزه فرهنگ و فعالیت‌های دانشجویی ۱۵۰۰ برنامه فرهنگی برگزار کرده و این امر جزء افتخارات دانشگاه است.

دکتر احمد حسین شریفی رئیس دانشگاه قم در مراسم گرامیداشت مقام استاد که امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه آموزش نباید از فرهنگ جدا شود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که نقش آفرینی مربی و استاد را نشان می‌دهد رعایت نظم است که حضرت علی(ع) در لحظات آخر عمر خود در این مورد سخنان گوهرباری دارند.

وی ادامه داد: وزیر علوم عنایت ویژه‌ای به دانشگاه قم داشته‌اند و این دانشگاه متعلق به شهر کریمه اهل بیت است و باید جزء برترین دانشگاه‌های جمهوری اسلامی باشد و هدف این است که به ۱۵ دانشگاه برتر در کشور برسیم و باید زیرساخت‌ها و امکانات مورد نظر در این راستا تهیه و آماده شود.

شریفی عملکرد یک ساله دانشگاه قم را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به نیاز استان و طی تفاهم با مسئولین شهر جعفریه و در راستای تأسیس دانشکده صنایع غذایی و امور دامی ۲۵ هکتار زمین به دانشگاه قم واگذار می‌گردد و یکی از کارهای ماندگار در استان می‌شود.

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: سال گذشته اعتباراتی برای مرجعیت علمی و حمایت از کسانی که در ارتقای جایگاه این دانشگاه تلاش کرده‌اند در نظر گرفته شد؛ و ۳۰ نفر از اساتید مورد حمایت ویژه این طرح قرار گرفتند و نفر اول در این رتبه بندی‌ها یکی از بانوان عضو هیات علمی دانشگاه است که باعث افتخار و احترام است.

وی با بیان اینکه رشته‌های جدیدی را وارد دانشگاه قم کردیم، گفت: دو دانشکده معماری و شهرسازی اسلامی با سه گروه و دانشکده علوم و فناوری‌های همگرا با چهار گروه تأسیس کردیم.

شریفی یادآور شد: دانشگاه قم در حوزه فرهنگ و فعالیت‌های دانشجویی ۱۵۰۰ برنامه فرهنگی برگزار کرده است و این امر جزء افتخارات دانشگاه است.

رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه در حوزه امکانات ورزشی و رفاهی اقدامات گسترده در حال انجام است، تاکید کرد: در ده سال اخیر ۱۰ هکتار به فضای سبز دانشگاه اضافه شده است؛ در سال گذشته ۴ واحد به ۱۰ واحد خوابگاه متاهلین اضافه شد و ۱۵۰ واحد متأهلی در دست اقدام و ساخت قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha