• دوشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403021712398
  • خبرنگار : 30147

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

کتابخانه‌های عمومی نقش ارشادی را در جامعه ایفا می‌کنند

کتابخانه‌های عمومی نقش ارشادی را در جامعه ایفا می‌کنند

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: امروزه کتابخانه‌های عمومی با هویت ایرانی و اسلامی نقش ارشادی را در جامعه ایفا می‌کنند.

حسین نوربخش ۱۷ اردیبهشت در آئین افتتاح و بهره‌برداری از یکصد و پنجاه و سومین کتابخانه عمومی خراسان رضوی که در روستای شفیع‌آباد شهرستان بردسکن برگزار شد، اظهار کرد: خرسندیم از اینکه کتابخانه عمومی دیگری را با نام برکتِ مرحوم حاج سید مجتبی حسینی در این استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی با تقدیر از حضور و تلاش‌های خیرین کتابخانه ساز منطقه ترشیز گفت: جهش کتابخانه سازی و کتاب‌خوانی را از این منطقه شروع کرده‌ایم و امیدوارم این جهش با حضور فرهنگ دوستان در این کتابخانه امتداد پیدا کرده و رشد کند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه این دومین کتابخانه عمومی است که در سال ۱۴۰۳ افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم بیش از گذشته در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گام‌های مؤثرتر و مفیدتری در جامعه برداریم.

وی با اشاره به اینکه امروزه کتابخانه‌های عمومی با هویت ایرانی و اسلامی نقش ارشادی را در جامعه ایفا می‌کنند، افزود: پرورش و تربیت نسلی آگاه از اهداف ما با ارائه خدمات کتابخانه‌ای است.

نوربخش ایجاد کتابخانه را یکی از برنامه‌ها و نمادهای تحقق عدالت فرهنگی دانست و گفت: برخلاف گذشته کتابخانه‌ها دیگر مکانی صرف مطالعه و امانت دادن کتاب نیستند بلکه به پایگاهی اجتماعی تبدیل شده‌اند.

نماینده مردم بردسکن، کاشمر، خلیل‌آباد و کوهسرخ در این مراسم به تبدیل شدن کتابخانه‌های عمومی به گنجینه‌های علم و معرفت اشاره کرد و گفت: ایجاد و توسعه کتابخانه‌های عمومی بر رشد فرهنگی منطقه تأثیر بسزایی به ویژه برای جوانان دارد.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی برای رشد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهرستان‌ها توجه خاصی را دارد.

کتابخانه‌های عمومی نقش ارشادی را در جامعه ایفا می‌کنند

وی با انتقاد از اینکه آمار عضویت مسئولان در کتابخانه‌ها بسیار کم است، اظهار کرد: انتظار می‌رود مسئولان در به عضویت درآمدن کتابخانه‌ها پیش‌قدم باشند.

کتابخانه عمومی برکتِ مرحوم حاج سید مجتبی حسینی با مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۲۶۵ مترمربع و بخش‌های کودک، مخزن کتاب، دو سالن مطالعه ویژه خانم‌ها و آقایان، نشریات و ... در شهرستان بردسکن، روستای شفیع‌آباد، خیابان ولیعصر (عج) ۱۳ واقع شده است.

کتابخانه عمومی روستای شفیع‌آباد از توابع بخش مرکزی بردسکن توسط ۲ خیر و با حمایت‌های بنیاد برکت سه سال قبل تکمیل شده بود که به دلیل نداشتن نیرو برای اداره آن در این مدت به بهره‌برداری نرسیده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha